פעיל חמאס נהרג מאש צה"ל ברצועה; "האויב יישא בהשלכות"

הארגון שלח מסר מאיים לישראל, עקב ירי צה"ל לעבר חמושים בקרבת הגדר, ממנו, לטענת הפלסטינים, נהרג צעיר • רה"מ נתניהו באשקלון: מעדיף רגיעה בדרום - אך אנו נערכים למערכה רחבה ומפתיעה

זמן צפייה: 03:55

המתיחות בדרום: משרד הבריאות בעזה הודיע כי מחמוד אחמד סברי אדהם בן ה-28, פעיל חמאס, נהרג הבוקר (חמישי) מאש כוחות צה"ל מזרחית לבית חאנון שבצפון הרצועה. על פי דובר צה"ל, לוחמים זיהו שני חמושים שהגיעו לקרבת הגדר ופתחו לעברם בירי הרחקה. בתגובה, הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, מסרה: "הכיבוש הישראלי ירה באופן מכוון על אחד מלוחמינו, אנו מבצעים בדיקות והערכות של פשע זה ומדגישים כי הדבר לא יעבור מבלי שהאויב יישא בהשלכות".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בישיבה בעיריית אשקלון למתיחות בדרום ואמר: אני מעדיף שתהיה רגיעה - לא משום שיש לנו אשליה שאפשר להגיע להסכם מדיני עם החבורה הזאת שרוצה למחוק את מדינת ישראל מעל פני האדמה. אבל אנחנו נערכים למערכה לא רק רחבה, אלא גם מפתיעה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בעזה מאיימים: "במלחמה עתידית - נשתלט על יישובי העוטף"

5 שנים ל"צוק איתן": האם המכשול התת קרקעי ישנה את פני הסכסוך?

בהשוואה לקיץ 2018: ירידה חדה במספר השריפות בעוטף עזה

פעיל חמאס שנהרג הבוקר
פעיל חמאס שנהרג הבוקר

"אני לא אהסס לעשות את מה שצריך", המשיך ראש הממשלה, "ושיקולי בחירות לא מנחים אותי. אני שוקל את זה בקור רוח, אבל אני רוצה בסוף תוצאה שהעיר הזאת והיישובים בדרום ימשיכו להתפתח ולשגשג ושתהיה תחושה ומציאות של ביטחון".

כמו כן, היום נערכה ישיבת חוץ וביטחון בקיבוץ בעוטף עזה. מעיין פרנקל, מנהלת מרכז החוסן של מועצה אזורית שדות נגב אמרה במהלך הדיון: "גיל הפונים לבקשת עזרה יורד, עד כדי תינוקות שהם נפגעי חרדה. ההורים זועקים לעזרה. האוכלוסייה תשושה מספיגת המתרחש בדרום, וההיקפים הגדולים מצריכים מאיתנו חשיבה מחדש".

רה''מ נתניהו באשקלון
רה''מ נתניהו באשקלון | צילום: חדשות 13
ישיבת חוץ וביטחון בעוטף עזה
ישיבת חוץ וביטחון בעוטף עזה | צילום: חדשות 13

מפקד באחד הפלגים הפלסטיניים בעזה שלח אתמול איום לישראל וארצות הברית על רקע תוכנית השלום של טראמפ: "אם מתכננים ב'עסקת המאה' לתת לרצועת עזה חלקים מסיני, אנחנו ניקח לעצמו את יישובי עוטף עזה. בכל מלחמה עתידית, על האויב לצפות כי חוליות של הפלגים יחדרו אל מעבר לקווים שלו וישתלטו על היישובים. לצוללנים שלנו, שהציוד והיכולת שלהם השתפרו בביצועם ובאיכותם, יהיה תפקיד חשוב במהלך הזה". את הדברים אמר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר".

ביום שלישי הודיע משרד הפנים של חמאס על מצב כוננות מלאה וסגר את כל המעברים ברצועה, בשל תרגיל תמרון פתע של הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם ושל משרד הפנים המדמה איום ביטחוני גדול. דובר המשרד מסר שהתרגיל נערך במסגרת בדיקת מוכנות הכוחות ומנגנוני הביטחון. במקביל, שריפה פרצה במועצה האזורית אשכול כתוצאה מבלון תבערה, לאחר כמה ימים של שקט.

כמו כן, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר כי "בשבועות האחרונים התקרבנו אל האפשרות של מבצע צבעי בעזה, אבל זה מאוד תלוי במה שחמאס יעשה בשבועות הקרובים". את הדברים אמר בריאיון ב"לפני החדשות" עם שרון גל.

"בחלק לא קטן מהמקרים הם רצחו ונלכדו בחיים". השר ארדן
"בחלק לא קטן מהמקרים הם רצחו ונלכדו בחיים". השר ארדן | צילום: חדשות 10