דיווח: ישראל תכניס 50 מיליון דולר לעזה – הפרחת הבלונים תיפסק

העיתון "אל-אחבאר" דיווח כי הפלגים ברצועה הגיעו להסכמות עם ירושלים, במסגרת מו"מ שבוצע בתיווך קטאר. לפי הדיווח, הכסף יהווה שתי פעימות של המענק הקטארי וישמש לפרויקטים בעזה

זמן צפייה: 03:29

העיתון הלבנוני "אל אחבאר" דיווח הבוקר (שני) כי בעקבות מגעים בין מתווכים קטארים לישראל הוחלט שישראל תכניס חמישים מיליון דולרים לרצועת עזה, והפרחת בלוני התבערה מהרצועה לעבר יישובי הדרום תיפסק.

המענק שיוכנס לרצועה ישמש לשתי פעימות ולפרויקטים נוספים ויוכנס לעזה במהלך השבוע. אתמול, אחרי כארבעה חודשים, צרור בלונים עם מטען חשוד התגלה במושב תדהר שליד אופקים ונוטרל על ידי חבלן.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו וגנץ נפגשו עם שגריר ארה"ב: דנו בסוגיית הסיפוח

בכיר באמירויות: סיפוח יהרוס את הנורמליזציה עם מדינות המפרץ

צרור בלונים עם מטען חשוד שנמצא במושב ליד אופקים
צרור בלונים עם מטען חשוד שנמצא במושב ליד אופקים

משפחת גולדין התייחסה לדיווח ותקפה את שר הביטחון בני גנץ: "גנץ הוא אכזבה גדולה עבורנו. יש מרחק בלתי נתפס בין האמירות וההצהרות לבין המעשים שלו. העברת 50 מיליון דולר לחמאס והמשך הפקרת הבנים היא ביזיון לגנץ, ששימש כרמטכ"ל מלחמת צוק איתן ושילח את הדר ואורון להילחם בעזה והפקיר אותם בשבי חמאס כבר כמעט 6 שנים".

ביום שישי השגריר בארה"ב של איחוד האמירויות יוסף אל-עוטייבה פרסם מאמר בעיתון "ידיעות אחרונות", שבו הזהיר מפני ההשלכות שיווצרו כתוצאה מסיפוח חד צדדי של ישראל. "סיפוח יהפוך על ראשן, בוודאות ובאופן מיידי, את כל השאיפות הישראליות לקשרי ביטחון, כלכלה ותרבות משופרים עם העולם הערבי ועם איחוד האמירויות".

אל-עוטייבה סיפר כי רק בחודש שעבר הושק בדובאי קייטרינג כשר, "שמשרת את האוכלוסייה היהודית ההולכת וגדלה", וזה חלק, טען, מה"גזרים, התמריצים והצדדים החיוביים עבור ישראל - יותר ביטחון, קשרים ישירים, קבלה הולכת וגדלה. זה מה שהנורמליות יכולה להיות - אלא שנורמליות איננה סיפוח".

"סיפוח הוא פרובוקציה מוטעית בסדר גודל אחר", הוסיף, "כאשר ממשיכים לדבר על נורמליזציה במצב כזה, יוצרים תקווה שגויה ליחסים טובים יותר עם העולם הערבי". באיחוד האמירויות ובחלק גדול מהעולם הערבי, טען השגריר, היו רוצים להאמין שישראל היא הזדמנות - ולא האויב. "אנו ניצבים בפני יותר מדי סכנות משותפות ורואים את הפוטנציאל הענק לקשרים חמים".