דיווח: הארגונים בעזה הודיעו - מוכנים למערכה ארוכה מול ישראל

העיתון הלבנוני אל-אחבאר דיווח כי גורמים ב"חדר המבצעים המשותף של הפלגים הפלסטיניים" הצהירו כי במידה שישראל תנקוט בצעדים שיסלימו את המתיחות - הזרועות הצבאיות יהיו ערוכות למאבק ממושך

זמן צפייה: 02:03

המתיחות בדרום: העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח הבוקר (שבת) מפי גורמים "חדר המבצעים המשותף של הפלגים הפלסטיניים" ברצועת עזה, כי הזרועות הצבאיות הודיעו לחמ"ל שהן ערוכות למערכה ארוכת טווח עם ישראל, זאת לדבריהם, במקרה של הסלמה אפשרית עם ישראל.

אתמול איים דובר חמאס בעזה פאזי ברהום בהמשך לשיגור הרקטות לעבר ישראל, ואמר: "אם ההסלמה תימשך - לא נהסס להגן על עמנו בעזה ולהיכנס למערכה". ברהום האשים את ישראל במצב, וטען כי היא "נושאת באחריות המלאה לכל ההשלכות ותוצאות ההסלמה, וגם להפצצת מוצבי ההתנגדות בעזה והמשך המצור בצל התפשטות נגיף הקורונה ברצועה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חמאס מאיים בהמשך השיגורים: "לא נהסס להיכנס למערכה"

בכיר בקבינט הקורונה: צפויות הגבלות משמעותיות על הציבור

הבחירות נמנעו – אך בשני הצדדים כבר נערכים לנקודת היציאה הבאה

תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: רויטרס

"התגובה של ההתנגדות", הוסיף הדובר, "באה במסגרת תגובה ישירה על ההסלמה של הכיבוש והפצצות מוצבי ההתנגדות". כזכור, אתמול פרצו 24 שריפות כתוצאה מהמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי עוטף עזה. רובן היו בשדות קוצים באזור המועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. זאת על אף שרצועת עזה נמצאת בהסגר.

עם זאת, בישראל מעריכים כי ההתמודדות נגד מגפת הקורונה תגרום לחמאס להחזיר את הרגיעה - כפי שפורסם אתמול בחדשות 13. על כן, הוצע לארגון הטרור סיוע במאבק בנגיף בתנאי שתופסק הפרחת בלוני התבערה ושיגורי הרקטות לעבר יישובי הדרום.