לאחר סבב הלחימה: ישראל תפתח את המעברים לרצועת עזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי במידה שתישמר היציבות הביטחונית בדרום, ייפתחו מחר מעברי ארז וכרם שלום – וכן יורחב מרחב הדיג ל-15 מיילים ימיים

זמן צפייה: 06:38

בתום סבב לחימה נוסף ברצועת עזה, הודיע היום (רביעי) מתאם פעולות הממשלה בשטחים, כמיל אבו רוקון, כי במידה וישמר השקט בגבול רצועת עזה, יכנסו מחר לתוקף שורה של הקלות הומיניטריות, בהן פתיחת מעברי ארז וכרם שלום, והרחבת מרחב הדיג ל-15 מיילים ימיים.

בתום הערכת מצב שהתקיימה אתמול, הורה פיקוד העורף להסיר את כלל המגבלות בערי ויישובי הדרום והודיע כי התושבי באשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות הנגב, מועצה אזורית שער הנגב יכולים לחזור לשגרה מלאה.

במהלך סבב ההסלמה האחרון נורו כ-120 רקטות לעבר יישובי הדרום והעוטף, פיקוד העורף הורה על ביטול הלימודים, חסימת צירים, ועל הגבלת התכנסויות  ואירועים רבי משתתפים. חיל האוויר תקף כמה פעמים יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי בתגובה לירי הרקטות.

עוד בחדשות 13:

"פעילי טרור בעזה הונחו לציית לכללי בטיחות – מחשש שי-ם תתקוף"

חזרה לשגרה בדרום: פיקוד העורף הסיר את כל המגבלות

מפגינים פלסטינים במעבר ארז שבגבול עזה
מפגינים פלסטינים במעבר ארז שבגבול עזה | צילום: ללא קרדיט

מוקדם יותר השבוע, בשיאו של סבב הלחימה, התנערו גורמים בקבינט המדיני-ביטחוני מהתנהלות צה"ל באירוע המטענים שהצית את ההסלמה. הגורמים אמרו כי  גרירת גופת המחבל בידי הדחפור הצה"לי הייתה "תקלה מבצעית".

ביום ראשון פרסם צה"ל את תיעוד ניסיון הפיגוע בגבול הרצועה, שבמהלכו ניסו שני מחבלים להניח מטענים בסמוך לגדר המערכת. בתיעוד ניתן לראות את שני פעילי הג'יהאד האסלאמי מתקרבים לגדר הגבול כשהם כפופים, ומניחים את המטען. על פי הודעת דובר צה"ל, השניים היו חלק מחולייה שהניחה בחודשים האחרונים שני מטענים סמוך לגבול.

ניסיון הפיגוע בגבול רצועת עזה
ניסיון הפיגוע בגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13

בהמשך, נכנס דחפור צה"ל לשטח הפלסטיני בליווי טנק, כדי לקחת את הגופות, בזמן שפלסטינים ניסו לקחת את גופת אחד המחבלים. כוח צה"ל פתח בירי לעבר הפלסטינים, ולבסוף הדחפור הצליח לקחת את גופות שני המחבלים.

הג׳יהאד האסלאמי איים בנקמה על חיסול המחבלים: "הפשע שאירע בחאן יונס ברברי. הידיים שלנו על ההדק והן ינקמו את דם השהידים כמו שנקמו בעבר והפציצו את תל אביב". עוד הוסיף הארגון כי המחבל שנהרג שייך לארגון, וכי שמו מוחמד עלי א-נאעם, בן 27.