חמאס מכחיש ההתקדמות במגעים: "ישראל לא מקיימת את ההבנות"

ארגון הטרור הגיב לדיווחים על דיונים עם ירושלים לקראת הסכם רגיעה: "על כולם לשאת באחריות ולעצור את המצור של האויב, המנסה למוטט את ההתנגדות הפלסטינית"

זמן צפייה: 03:09

מתיחות בדרום: ארגון חמאס פרסם היום (שני) הודעה שבה מכחיש את הידיעות על המגעים עם ישראל לקראת רגיעה. "המצור והעיצומים על רצועת עזה עודם בתוקף וישראל לא מקיימת את ההבנות שהושגו  בעבר בתיווך מצרים", נטען בהודעה. "על כולם לשאת באחריות ולעצור את המצור שנוקט האויב הציוני על מנת למוטט את ההתנגדות הפלסטינית ולהכריעה".

מוקדם יותר היום דווח בעיתון "אל-קודס" הרואה אור במזרח ירושלים כי ישראל החליטה לקיים שורה של הקלות כלכליות ברצועת עזה על מנת לעודד את המגעים לרגיעה בין ישראל לחמאס ולפלגים ברצועה.

עוד בחדשות 13:

"כדי לדחוף לרגיעה – ישראל תבצע שורת הקלות כלכליות ברצועה"

בשל פעילות מצרית: בעוטף עזה מתלוננים על קליטה סלולרית משובשת

בכיר ברשות: "נמשיך לשלם למשפחות השהידים – שוקלים כיצד להגיב"

הכנסת סחורות דרך מעבר ארז (ארכיון)
הכנסת סחורות דרך מעבר ארז (ארכיון) | צילום: רויטרס

על פי הדיווח, לאחר ההחלטה לקיים את ההפגנות על הגדר בתדירות נמוכה, הוחלט בישראל לאפשר מחדש הכנסת צמיגים לרצועת עזה. כמו כן, הוחלט לאפשר הכנסה של חומרים כמו פיברגלס וחוטי תיל וחומרים נוספים המשמשים את הדייגים ברצועה. עוד דווח כי ישראל תאפשר גידול בתוצרת החקלאית המיוצאת  למדינות ערביות ואירופאיות שונות.

כזכור, אתמול דן הקבינט בהסדרה ברצועה. אחיו של הדר גולדין, צור, תקף את המגעים ואמר כי נודע למשפחה שהם לא כוללים את החזרת גופות החללים והשבת האזרחים הישראלים השבויים.

בשבת, דיווח העיתון אל-אחבאר הלבנוני המקורב לחזבאללה, מפי מקורות מהאגף לעניינים אזרחיים בעזה, כי לאחר יותר מעשור, ישראל תאפשר לכ-5,000 תושבי עזה להיכנס לישראל ולעבוד.

Whatsapp Image 2019 12 13 At 1
הפגנות בגבול רצועת עזה

על פי הדיווח, ההסכם, שנחתם בין האגף לעניינים אזרחיים לבין ישראל, וצפוי להיכנס לתוקפו החל מהשנה הקרובה, התאפשר בתיווך מצרי ויישומו יתבצע תחת פיקוח קטארי ושל האו"ם. על העובדים לעבור בדיקה ביטחונית קפדנית ואז לקבל "אישור מסחרי".

מטרת המהלך, על פי מקורות שמסרו לעיתון, היא להקל על החיים ברצועת עזה ולצמצם את אחוז האבטלה הגבוה בקרב הצעירים המקומיים. עם זאת, על פי המקורות, מדובר בהסכמה ישראלית עקרונית וטרם יצאה הודעה רשמית באשר למספר המדויק. ישראל וחמאס לא מתייחסות באופן רשמי להסכם ושומרות על עמימות, וזאת מתוך החשש שההסכם לא יתמשש אם יופץ.