חמש שנים ל"צוק איתן": שלושה מגיבורי המבצע נפגשים לראשונה

שי טוביה לחם עם פלוגתו בבית חנון, נפצע והתעקש לחזור; ז'אן ברמן מניר עוז נפצע ממרגמה כשהגן על משפחתו בגן ילדים; דורון אלבז הקים תחנת ריענון לחיילים בגבול הרצועה • פרויקט מיוחד

זמן צפייה: 06:37

חמש שנים ל"צוק איתן": שלוש וחצי שנים בלבד החזיקו הישגי מבצע "צוק איתן", ובישראל מנסים שוב ושוב להגיע להסדרה עם חמאס. אבל בשטח, ההסדרה היא למעשה הכלה של אירועי טרור חוזרים בעוטף עזה. שי, ז'אן ודורון, שדרכיהם לא הצטלבו עד המפגש לכבוד הכתבה, הם שלושה מהגיבורים של המבצע, אבל לצד הגבורה הם נושאים עמם מטען קשה.

רב סרן שי טוביה, מצטיין רמטכ"ל ב"צוק איתן", היה מפקד פלוגת חוד בנח"ל במהלך המבצע, לחם עם לוחמיו בעומק בית חאנון, נפצע והתעקש לחזור. ז'אן ברמן, תושב ניר עוז, נפצע קשה כשהגן בגופו על משפחתו במהלך מתקפת פצצות מרגמה על גן הילדים של בנו אשד, שחגג באותה שעה יומולדת שלוש. דורון אלבז, שנפצע במבצע "חומת מגן" והוכר נכה צה"ל, הקים בהתנדבות תחנת ריענון לחיילים בחווה שבה התגורר, בצומת גילת.

לכתבות נוספות בנושא:

חמש שנים אחרי "צוק איתן": האם עזה הולכת להסדרה או להסלמה?

5 שנים ל"צוק איתן": האם המכשול התת קרקעי ישנה את פני הסכסוך?

5 שנים ל"צוק איתן": הלוחמים במפגש ראשון לאחר הקרבות בשג'אעיה

ז'אן ברמן, ז'אן ברמן ורס''ן שי טוביה משקיפים יחדיו בגבול הרצועה
ז'אן ברמן, ז'אן ברמן ורס''ן שי טוביה משקיפים יחדיו בגבול הרצועה
לחימה בעזה - ארכיון
לחימה בעזה - ארכיון
גן הילדים בקיבוץ ''ניר עם''
גן הילדים בקיבוץ ''ניר עם''
ז'אן ברמן
ז'אן ברמן

"הייתי רוצה להגיד ,'זה הניצחון שלי'", אמר ז'אן. "אבל לצערי כל זה יכול להיגמר תוך שנייה, ושוב יתחילו לירות. זה לא ניצחון, זה ניצחון מר". האווירה הפסטורלית שבה צעדו היום השלושה לעבר גבול הרצועה יכול אולי להטעות – אך לא אותם. הם מבינים שחמש שנים הן רק ציון דרך, ושאם לא יקרה משהו בלתי צפוי במוקדם או במאוחר, הם ימצאו את עצמם שוב באותו מצב.

נקודת ריענון לחיילים ב''צוק איתן''
נקודת ריענון לחיילים ב''צוק איתן''
רס''ן שי טוביה
רס''ן שי טוביה
דורון אלבז
דורון אלבז