הקבינט אישר: לא יוחזרו גופות מחבלים - גם אם אינם של חמאס

השרים קיבלו את הצעתו של שר הביטחון גנץ, אותה העלה על מנת לייצר "חבילת הרתעה נרחבת", לדבריו. לאחר שההצעה אושרה, אמר: "אני מציע לאויבנו שיבינו ויפנימו היטב את המסר"

זמן צפייה: 01:22

הקבינט אישר היום (שני) כי מעתה והלאה לא יוחזרו גופות מחבלים - גם אם אינם משוייכים לחמאס. שר הביטחון בני גנץ, אשר היה זה שיזם את העניין, אמר לאחר החלטת הקבינט: "מציע לאויבינו להבין ולהפנים את המסר. אי החזרת גופות מחבלים היא חלק מהמחויבות שלנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, וכמובן להשיב את הבנים הביתה".

"מאז כניסתי למשרד הביטחון", הוסיף, "הוריתי לייצר חבילת הרתעה נרחבת, שבמסגרתה הנחיתי שלא לשחרר גופות מחבלים, להכריז ולחלט כספים של ארגוני טרור ולהעצים את התקיפות והתגובות לכל הפרה של השקט, בכל אחת מהגזרות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נהגו בה כחפץ": אישומים נגד 11 מהמעורבים באונס הקבוצתי באילת

"נדקרתי 28 פעמים": הישראלי שנפצע קשה בפיגוע בראש העין מדבר

סעודיה: נאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לישראל לעבור מעל שטחנו

פלסטינים נושאים גופה בהלוויה של פעיל חמאס שנהרג
פלסטינים נושאים גופה בהלוויה של פעיל חמאס שנהרג | צילום: רויטרס

אתמול, יום לאחר שהצדדים החליטו על רגיעה, צה"ל סיכם את הפעילות שלו ברצועת עזה במהלך ההסלמה האחרונה. בשבועות האחרונים, צה"ל תקף ברצועת עזה כ-100 יעדי טרור של חמאס במשך 19 לילות. זאת, כידוע, בתגובה לשיגורי הרקטות, הפרות הסדר על הגדר והפרחות בלוני התבערה משטח הרצועת לישראל.

במסגרת התקיפות, הותקפו 35 יעדי התעצמות וייצור אמצעי לחימה, כ-30 סדנאות ופירים תת-קרקעיים, מספר מתחמים צבאיים, כעשרה יעדים של מערכי האוויר של חמאס, מספר יעדים של יכולות ימיות ומעל 20 עמדות צבאיות של חמאס. מצה"ל נמסר כי "תקיפות אלה מהוות פגיעה משמעותית בתשתיות ובהתעצמות הצבאית של הארגון".