צה"ל: מעצר המחבל בגבול עזה - סיכול פיגוע, היה עם מטען וסכין

דובר צה"ל הודיע כי הפלסטיני שחצה אמש את גדר המערכת במרכז הרצועה ואותר על ידי התצפיות - נשא אמל"ח, אך זרק את המטען ברגע שהכוח התקרב לעברו. המחבל הועבר לחקירת כוחות הביטחון

זמן צפייה: 01:51

דובר צה"ל מסר הבוקר (חמישי) כי הפלסטיני החשוד שנעצר אמש לאחר שחצה את גדר הרצועה - נשא מטען חבלה וסכין. הוא אותר על ידי תצפיות צה"ל כשהוא נושא חפץ חשוד. כוחות הוקפצו לנקודה אך הוא זרק את המטען כשהם התקרבו לעברו.

הוא נחקר במקום, והיום התגלה כי הוא נשא מטען חבלה וסכין. הוא הועבר להמשך חקירת כוהב"ט. האירוע קרה יומיים בלבד לאחר שהושגו הבנות בין חמאס וישראל בתום שבועות של מתיחות בדרום.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ישראל וחמאס הגיעו להבנות: טרור הבלונים ייפסק, המעברים ייפתחו

מפקד אוגדת עזה: "הרגיעה תחזיק מעמד חודשיים, פחות או יותר"

מטען שנמצא על מחבל שניסה לחדור מרצועת עזה לישראל
מטען שנמצא על מחבל שניסה לחדור מרצועת עזה לישראל | צילום: דובר צה''ל

כאמור, ביום שני הושגו הבנות בין ישראל לחמאס בתיווך קטארי, והוחלט על רגיעה והחזרת השקט בדרום. ממתפ"ש נמסר כי הוחלט על החזרת פעילות המעבר כרם שלום לשגרה, לרבות כניסת דלק. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה הוחזר ל-15 מיילים ימיים.

המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה תוחזר לקדמותה, והיא מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית. עוד נמסר: "אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו - ישראל תפעל בהתאם".

אמש, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני שוחח עם תושבים בקיבוץ בארי, וכאשר התייחס לרגיעה בין ישראל לחמאס, טען כי "הרגיעה תחזיק מעמד חודשיים, פחות או יותר. ההסכם הזה, להבנתי, הוא עם תאריך תפוגה. אלה דיבורים שאני שומע - אבל אני לא יודע מה יהיה בסופם".

לדבריו, בחמאס ציפו שישראל לא תגיב על הפרחת הבלונים לעבר שטחה, ואף היו מופתעים מעוצמת התגובה של צה"ל. "הסיבה המרכזית להסלמה זה המצב הכלכלי ברצועת עזה", הסביר אלוני. שיתופי פעולה כלכליים והכסף הקטארי, הוסיף, יכולים לדחות את הסבב הבא.