דיווח: כלי טיס ביצע ירי לעבר קבוצת פלסטינים בעזה

המתיחות בדרום: כלי תקשורת ברצועה פרסמו כי מזל"טים של חיה"א תקפו פעמיים במזרח העיר. לפי הדיווח, לא היו נפגעים באירועים • חמאס הכחיש הידיעה על עסקת חילופי אסירים

תקיפת צהל ברצועה
תקיפת צהל ברצועה | צילום: חדשות עשר

המתיחות בדרום: כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו היום (שלישי) כי מזל"טים של חיל האוויר תקפו קבוצת נערים פלסטינים במזרח העיר עזה. על פי הדיווחים, לא היו נפגעים באירועים.

מוקדם יותר היום בתנועת חמאס הכחישו את הידיעות בתקשורת הפלסטינית על עסקת אסירים הנרקמת במסגרת ההבנות המתגבשות עם ישראל. בכיר הארגון, אסמאעיל רדואן אמר כי המשא ומתן עוסק בהקלת תנאיהם של האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל, ובסטטוס של מסגד אל-אקצא. רדואן הכחיש כי מתנהלים מגעים להפסקת אש ארוכת טווח, וכי כעת פועלים לייצב את הפסקת האש שהוכרזה בסיום מבצע "צוק איתן".

אסירים פלסטיניים מושבים במסגרת חילופי שבויים
אסירים פלסטיניים מושבים במסגרת חילופי שבויים | צילום: רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר היום בפגישה עם אנשי רוח בעזה כי המשלחת הביטחונית המצרית העבירה אתמול את דרישותיה של התנועה לגבי תנאי האסירים הפלסטינים: הפסקת המיסוך הסלולרי בבתי הכלא, הפסקת הענישה של האסירים הביטחוניים על ידי שב"ס וחידוש ביקורי המשפחות. לפי דיווח פלסטיני מפי מקור שלקח חלק בפגישות, סוגיית אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל הייתה הראשונה שנידונה בשיחות, לאחר שבשבוע שעבר שני סוהרים נדקרו על ידי אסירי חמאס בכלא קציעות שבנגב. הנייה הזהיר כי זהו גורם שעלול להוביל להסלמת המצב בבתי הכלא ולהרעה ביחסים בין ישראל לחמאס. כך לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים.

בתוך כך, האסירים החליטו להסלים את המחאה נגד שירות בתי הסוהר, ויפתחו בשביתת רעב החל מיום ראשון - כך על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". שביתת הרעב, כך הם טוענים, נועדה למחות על כך שבשב"ס ממשיכים להתקין מכשירי מיסוך נגד מכשירים סלולריים.

אסמאעיל הנייה וניקולאי מלאדנוב
אסמאעיל הנייה וניקולאי מלאדנוב | צילום: חדשות 13

מאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס כוללים פעולות הומניטריות. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אישר אתמול את הדיווחים בתקשורת הפלסטינית לפיהם, בצעד תקדימי, יוגדל מרחב הדייג מטווח של עד 11 קילומטר לטווח של עד 28 ק"מ. עוד נמסר כי מדובר בצעד למניעת הדרדרות הומניטארית ברצועת עזה, מתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת.

מעברי ארז וכרם שלום נפתחו ביום ראשון למעבר סחורות, למרות הירי ליישובי עוטף עזה בליל שבת, ולאחר שהמעברים היו סגורים מאז ירי הרקטה לעבר מושב משמרת בשבוע שעבר. פתיחת המעברים התבצעה בעקבות ההבנות בין ישראל לחמאס בתיווך המשלחת המצרית, לפיהן, בתמורה לצעדים הישראליים, הארגון אמור להפסיק את האלימות במהלך ההפגנות על גדר המערכת, אך הן יימשכו, וכך גם פעולות המחאה הליליות והפרחת הבלונים. הדברים מגיעים בתום "צעדת המיליון" לציון יום האדמה שנערכה אתמול בגבול הרצועה, ורמת האלימות בה הייתה נמוכה.