גנץ: "ההסלמה - מה שקורה כשאי מדיניות פוגש מענה לסחטנות חמאס"

גורמים באופוזיציה תקפו בחריפות את ממשלת נתניהו בעקבות שיגור עשרות הרקטות לעבר ישראל. "ההחלטה לא לכנס קבינט זה תקופה ממושכת לא סבירה ומסוכנת". רה"מ עורך התייעצויות בקריה

זמן צפייה: 02:00

ההתחממות הנוכחית ברצועת עזה היא הראשונה מאז הושבעה הכנסת ה-21, והתגובות במערכת הפוליטית לאירועים לא איחרו להגיע. במקביל, מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא מקיים התייעצויות ביטחוניות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל וראשי מערכת הביטחון בקריה שבתל אביב.

"זה זמן רב שממשלת ישראל פועלת בחוסר רציפות אסטרטגית הן בתחום הבטחוני-מבצעי והן בתחום של יצירת מנופים מדיניים וכלכליים", אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ. "כשחוסר המדיניות והרציפות פוגש את ההיענות לסחטנות של חמאס בשנה האחרונה, הנה אנחנו פוגשים בשבת בבוקר מטחים כבדים על ישראל וסבב סחטנות נוסף".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מאמצים מצריים לגישור: "ביקשו מחמאס להכיל את התגובה הישראלית"

כ-100 רקטות שוגרו מהרצועה; צה"ל תוקף מטרות חמאס | חי

תושבי העוטף מנסים לשמור על שגרה: "אנחנו כבר רגילים לזה"

ירי לעוטף עזה
הירי לעבר העוטף, הבוקר | צילום: נאור דגן

"ממשלת ישראל חייבת לבחור כיוון אסטרטגי החלטי, תקיף ובלתי סחיט", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר. "ממשלת ישראל חייבת להשיב את ההרתעה ורק אז לפעול להסדרה ארוכת טווח ללא פשרות ביטחוניות וללא סחטנות. אנחנו סומכים על צה״ל ומחזקים את תושבי יישובי הדרום על איתנותם".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר במהלך אירוע "שבת תרבות" בבאר שבע: "מדיניות הממשלה היא פשוט כניעה לסחטנות. עכשיו אנחנו בתקופה רגישה לפני יום העצמאות והאירוויזיון והם יודעים לנצל את זה. כנראה ידרשו מחיר יותר גבוה".

ח״כ צביקה האוזר מכחול לבן ציין: "החלטתו התמוהה של ראש הממשלה לא לכנס קבינט זה תקופה ממושכת למרות ההידרדרות בגבול עזה, לא סבירה ומסוכנת. ראש הממשלה מטיל אחריות עיוורת על שרי הקבינט מבלי לשתפם בשיקולי הבטחון הלאומי כמתחייב בחוק. בכך הוא פוגע בסדרי שלטון בסיסים".

ח״כ מכחול לבן רם בן ברק, לשעבר המשנה לראש המוסד: "אין ספק שמדיניות נתניהו אל מול ארגון הטרור חמאס נכשלה כישלון חרוץ. נתניהו מפקיר את תושבי מדינת ישראל לגחמותיהם של חמאס והג׳יהאד האיסלמי".

בתגובה לדבריהם של חברי הכנסת מהאופוזיציה אמרה חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד: "הייתי מצפה מראשי כחול לבן, שחזרו לא מזמן מחופשה ממושכת בחו"ל, שינקטו בעת הזאת בגישה ממלכתית ולא ינסו לעשות הון פוליטי ציני על חשבון תושבי הדרום. אם אין לכם מה לתרום, לפחות אל תפריעו".

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "חיזוק לחברים בעוטף עזה ששוב יושבים בממ״דים תחת מטחי טילים כבדים. גם בשבת זו אין פיתרון צבאי לסכסוך הזה. פעם אחר פעם מהלכי הסדרה מופרעים ע״י סבב אלימות ועוד אחד לא יביא פיתרון. בדיוק להפך: הפסקת אש כולל הצעדים המתחייבים במסגרתה: הקלות הומניטריות והסרת המצור ואז מהלך מדיני משמעותי".