ראש הממשלה אישר: האחריות לאבטחת גנץ תעבור לשב"כ

נתניהו, המכהן כיו"ר ועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי, קיבל את המלצת הארגון להעביר את התפקיד ליחידה לאבטחת אישים - ככל הנראה כבר מחר. זאת, ברקע האיומים על יו"ר כחול לבן

בני גנץ במסיבת עיתונאים
בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן כיו"ר ועדת השרים לענייני שב"כ, אישר הערב (שלישי) כי האחריות לאבטחת יו"ר כחול לבן בני גנץ תועבר ליחידה לאבטחת אישים בשב"כ. זאת, ברקע האיומים על גנץ, ובהתאם להמלצת השב"כ לוועדת צ'חנובר המייעצת לענייני אבטחה.

בשבת נשא דברים יו"ר כחול לבן, והתייחס לשיח ההסתה שלדבריו הוא חווה. "הקולות של היממות האחרונות הובילו אותי כדי להזהיר את נתניהו: מדינת ישראל קמה לפניך, התמודדה עם איומים גם לפניך והיא תצמח גם אחריך. לא אאפשר לך לזרוע שנאה", הצהיר גנץ. "הפעם זה יהיה שונה – איני מתכוון לשתוק לא ניתן למסיתים ולמאיימים ברצח להמשיך ולהשתולל בהסתה חסרת מעצורים".

בני גנץ במסיבת עיתונאים
בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

"נתניהו, האווירה הציבורית והאיומים מדאיגים מאוד כל מנהיג לאומי. שוב כרזות של מנהיגים עם כאפיות ושוב אתה שותק", הוסיף גנץ. "שוב התגברות ואיומים ברצח, ושוב אתה שותק. שוב אלימות נגד אזרחים שמפגינים בירושלים – ושוב אתה שותק. ההסתה משתוללת לכל עבר ואתה שותק. לא אאפשר לך לזרוע שנאה ולהביא את מלחמת האחים הראשונה המודרנית. האווירה מדאיגה מאוד".

גנץ אף השיב לטענות נתניהו כי יחבור ל"תומכי מחבלים", בהתייחסו לרשימה המשותפת, והזכיר: "נתניהו הוא זה שגייס את חברי הכנסת הערבים לצידו, בנה איתם את קואליציית פיזור הכנסת. נתניהו הוא זה שגייס את טיבי ועודה לצידו לקואליציית בחירת מבקר המדינה, והוא זה ששלח את נתן אשל לנהל משא ומתן עם ח"כים של המשותפת לאחר הסיבוב הראשון", אמר והוסיף: "מסתבר שלביבי מותר להתחבר לטיבי – אבל הוא רוצה על זה בלעדיות".