ישראל מזהירה: אם ייפגעו חיילים - חזבאללה ישלם בעשרות מאנשיו

בצה"ל מעריכים כי חזבאללה יבצע פיגוע נגד חיילים בימים הקרובים • גנץ קיים הערכת מצב בפיקוד צפון: "נעמוד על האינטרסים שלנו" • בכיר חזבאללה: "האם נגיב? ישראל תראה בימים הקרובים"

זמן צפייה: 08:03

המתיחות בצפון: בצה"ל מעריכים היום (ראשון) כי חזבאללה כבר הוציא לדרך פיגוע בתגובה להרג הפעיל שלו בסוריה, כאשר על פי ההערכות, הארגון מחפש דווקא אחר מטרה צבאית ולא אזרחית. בישראל מזהירים את חזבאללה כי אם יפגע בחייל, הוא ישלם מחיר כבד של פגיעה בעשרות מלוחמיו.

על פי ההבנה בצה"ל, הפיגוע יקרה בימים הקרובים, מתוך הבנה שחזבאללה ירצה לסיים את המתיחות עד חג הקורבן ביום חמישי. מאתמול כבר ניתן היה להבחין בשינוי בהיערכות חזבאללה בשטח. בד בבד, רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון, אך אין חשש לדלף מידע.

בתוך כך, סגן מזכ"ל חזבאללה נעים קאסם התייחס הערב בריאיון לערוץ "אל-מיאדין" לשאלה אם הארגון יגיב נגד ישראל: "אין תגובה ולא אספק תשובה. שישראל תחשוב מה שהיא רוצה ותראה מה יקרה בימים הקרובים". עוד אמר קאסם כי "ישראל העבירה לנו מסר באמצעות נציג האו"ם בלבנון, לא השבנו למסר הזה ולא אחשוף מה היה תוכנו".

עוד בחדשות 13:

נתניהו לרגב: הכיני מתווה להפעלת הטיסות למדינות ירוקות

פרשת הכדורגלנים: הפרקליטות השיבה התיק למשטרה להשלמות חקירה

היועמ"ש: לבדוק אם הכסף שקיבל רה"מ מבן דודו הוא לא מתנה עקיפה

גנץ בהערכת מצב בפיקוד צפון
גנץ בהערכת מצב בפיקוד צפון | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

מוקדם יותר, שר הביטחון בני גנץ קיים היום הערכת מצב בפיקוד צפון והתייחס למתיחות באזור: "נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו, שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין בסוריה ובין בלבנון". בהערכת המצב השתתפו גם הרמטכ"ל, מפקד פיקוד צפון וראש אמ"ן.

"המצב בלבנון ובסוריה אינו טוב, לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה ולא מבחינת התשתיות שלהן, אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן. מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו", המשיך גנץ. "אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

קודם לכן, התייחס ראש הממשלה נתניהו למתיחות בישיבת הממשלה ואמר כי "אנחנו פועלים לפי מדיניות עקבית שלא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפוני שלנו. לבנון וסוריה נושאות באחריות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל. לא ניתן שיערערו את ביטחוננו, לא ניתן שיאיימו על אזרחינו ולא נסבול פגיעה בכוחותינו. צה"ל ערוך להגיב לכל איום".

היערכות כוחות צה''ל בגבול הצפוני מחשש לתגובה מצד חזבאללה
היערכות כוחות צה''ל בגבול הצפוני מחשש לתגובה מצד חזבאללה | צילום: דובר צה''ל

אתמול ערך גנץ הערכת מצב לקראת המשך ההערכות של כוחות הביטחון בצפון, בשל החשש מפיגוע נקם של חזבאללה, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה. עם סיום הערכת המצב אמר גנץ כי "ישראל לא תסבול כל פגיעה בריבונותה".

גנץ הנחה את צה"ל להמשיך את הדריכות המוגברת בגזרה והפעלת האמצעים הנדרשים. "צה"ל ומערכת הביטחון כולה יפעלו מול כל איום על אזרחי ישראל", אמר, "מדינת לבנון ומדינת סוריה, ישאו באחריות הישירה לכל פעולה הנעשית משטחן".

מוקדם יותר היום סייר כוכבי, בפיקוד הצפון, סמוך לגדר הגבול, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, מפקד עוצבת ״הגליל״, תת-אלוף שלומי בינדר ומפקדים נוספים. במהלך הביקור אמר כוכבי ללוחמים כי "עליהם להתכווץ ולא לספק מטרות לחזבאללה על הגדר". כוכבי גם העריך כי המתיחות תימשך בימים הקרובים, וייתכן שחיזבאללה ינסה בפרק הזמן הזה לבצע את פיגוע הנקמה לפני "חג הקרבן" המוסלמי, שחל בסוף השבוע.