גנץ: סדיקת מדיניות העמימות מיותרת – אפשר לשלוח מסר בדרך אחרת

יו"ר כחול לבן התייחס להסלמה בגבול הצפון וגינה את התנהלות הממשלה: "נתניהו עושה על זה סיבוב פוליטי". הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי: "דיבור על פעולות אלה מכריח את הצד השני לפעול"

זמן צפייה: 01:09

מתיחות בצפון: יו"ר כחול לבן בני גנץ גינה היום (שני) את התנהלות הממשלה בנושא העמימות הביטחונית ואמר: "צריך שיהיה מעשה ופחות מעשייה. מה שנסדק זה מדיניות העמימות, שהיא מיותרת לחלוטין. יש יותר מדרך אחת להעביר מסרים לצד השני, לא חייבים לעשות הכל דרך התקשורת".

"אתמול ראש הממשלה התייחס מהר מאוד לזה שאין לנו אף נפגע, ושר בממשלה יצא לפני שמתירים את פרסום האירוע ומודיע שהיה כך או אחרת. לפני כשלושה חודשים אותו טיל קורנט הרג בן אדם בדרום, רה"מ לא התייחס. פה האירוע מוצלח ורה"מ כן מתייחס. ולכן, לצערי, לצד הצורך הביטחוני שאני מקבל אותו, עושים על זה סיבוב פוליטי וזה בעיניי דבר לא נכון", הוסיף גנץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בכירים במערכת הביטחון: התרגיל שנעשה לחזבאללה לא נוהל כשורה

לאחר שבוע: ישראל חידשה את העברת הדלקים לרצועת עזה

פרשת הצוללות: הסיבה שנתניהו הסתיר את המכירה – הנחה מהגרמנים

Whatsapp Image 2019 09 02 At 1
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: איוון אלכסייביץ, חדשות 13

יו"ר כחול לבן התייחס למתיחות בדרום ואמר: "אני מעריך עכשיו שלא תהיה ברירה אלא לחזור למערכה נוספת בדרום". לטענתו, "סיכול ממוקד הוא כלי בארגז הכלים שלנו, ואין ספק שאם הולכים על זה – תפתח מערכה".

על ראש הממשלה אמר: "נתניהו לא יכול להיות ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. עוד אין לו, אבל ב-3 באוקטובר יש שימוע. עם זאת, הבחירות הוקדמו לאפריל בגלל שימוע. הן חזרו עכשיו בגלל השימוע. אני אפילו לא בטוח שיהיה שימוע כי בטח יעשו פה טריקים, יישלף עוד טיעון. מסובבים אותנו על האצבע. נתניהו דואג לנתניהו, הוא מהבוקר ועד הלילה עסוק בעצמו".

הרמטכ"ל לשעבר ובכיר כחול לבן, גבי אשכנזי, התייחס גם לעמימות ואמר: "הרחבת הדיבור על פעולות כאלה יכולה לפגוע במימוש פעולה כזו בעתיד. הדיבור הזה מכריח את צד השני לפעול. הפריע לי כל ההצהרות. אני לא גדלתי על האסכולה הזו, גדלתי על פחות לדבר ויותר לעשות. מרחב התמרון עדין, ותכלית העמימות היא לפעול ללא הידרדרות למלחמה. בסוף חיילים יכולים לשלם מחיר". את הדברים אמר במהלך הוועידה הכלכלית של כלכליסט.

גבי אשכנזי, אשכנזי, כחול לבן
גבי אשכנזי בוועידת כלכליסט

אשכנזי התייחס למתיחות בדרום ואמר: "אין הסדרה, יש שם הפקרה. לא מכיר שום מדינה בעולם שיכולה לקבל מציאות כזו. סינוואר חזק כי ראש הממשלה חלש. אני טוען שאי אפשר לפתור את זה רק בכוח צבאי. צריך לעשות שני דברים - לפר את הכוח הצבאי של חמאס, להחזיר את ההרתעה למקום וללוות את זה בצעדים נוספים. אין לנו שום אינטרס בעזה. צריך יוזמה, לשפר את המצב ההומניטרי בעזה. למשל עם הכסף הקטארי, לבנות מתקן התפלת מים בעזה. ברגע שנטפל בזה, אולי יהיה סיכוי להפריד בין האוכלוסייה לחמאס".

נוסף לכך, הרמטכ"ל לשעבר התייחס לפרשת הצוללות ואמר: "אני מאחל לנתניהו שיצא חף מפשע. בעיניי הדבר הכי קשה הוא שראש ממשלה מסוגל להסתיר ולשקר משר הביטחון והרמטכ"ל שהוא איר את מכירת הצוללות למצרים. זה בלתי קביל בעיניי, אסור שיהיה מצב שהרמטכ"ל הנוכחי אפילו יחשוב שראש הממשלה לא אומר לו את כל האמת".

יאיר גולן, מועמד מטעם המחנה הדמוקרטי, אמר בכנס התאחדות התעשיינים כי "אם היה פה מקרה שבו הוסרה העמימות בגין שיקולים פוליטיים, זו תקלה חמורה. העמימות מאפשרת לצד השני לספוג ולהבליג, וזה מה שאנחנו רוצים. לחץ ציבורי על הצד השני עלול להוביל אותו לתקוף, דבר שעלול להוביל לאובדן חיי אנוש. חשיפת הארכיון האיראני הייתה פגיעה בביטחון ישראל, בעיניי לצורך פוליטי".