"ומי ירגיע אותי?": מחאה בעוטף על דבריו של השר גלנט

אמירתו של חבר הקבינט, לפיה תפקידו אינו להרגיע את ילדי העוטף, מעוררת סערה בקרב התושבים. תושבת שדרות: "תסביר לבני בן ה-8 שהוא לא בסדר העדיפויות שלך - כי אני כבר לא מסוגלת"

זמן צפייה: 01:54

המתיחות בדרום: מחאה התעוררה היום (שני) בעוטף עזה בעקבות דבריו של השר וחבר הקבינט יואב גלנט, לפיהם תפקידו אינו להרגיע את ילדי היישובים באזור. הורים זועמים צילמו את ילדיהם עם שלטים שעליהם נכתב "ומי ירגיע אותי?", והעלו אותם לרשת.

כידוע, השנה שחלפה הייתה אחת הקשות שעברו על תושבי עוטף עזה, שבמהלכה אירעו כמה סבבי לחימה. בחודש מאי נורו לעבר ישראל כ-700 רקטות, ובחודש שעבר, בעקבות חיסול בכיר בג'יהאד האסלאמי, ירה הארגון מאות רקטות נוספות. זאת, נוסף על עשרות רקטות שנורו במהלך השנה - שבה נשברו שיאי טיפול במרכזי החוסן שבאזור.

מורן הילה מדמוני, תושבת שדרות, זעמה על דברי גלנט וכתבה: "לא יכולתי שלא לפרוץ בבכי כששמעתי את הריאיון". מדמוני כתבה כי לפני כמה ימים קיבלה מבנה הודעה ובה נכתב "בואי לסבתא דבורה. אין לי כוח לאזעקות ואני כבר מגמגם, אז בא לך שאני לא אדבר? או שאת רוצה שאני אמות מפוסט טראומה?".

לעוד כתבות בנושא:

הממשלה אישרה תוספת של חמישה מיליון שקלים לעוטף עזה

אחרי ירי הרקטה לעוטף עזה: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה

המתיחות בדרום: רקטה נפלה בשטח פתוח בשער הנגב

מחאת העוטף על דבריו של יואב גלנט
מחאת העוטף על דבריו של יואב גלנט | צילום: חדשות 13

"השר גלנט אתה יכול לענות לבן שלי על השאלות?", כתבה התושבת המתוסכלת. "תסביר לבן שלי בן ה-8 שהוא לא בסדר העדיפויות שלך - כי אני כבר לא מסוגלת".

עידן, גם הוא תושב שדרות, אמר כי "אדם שמדבר ככה על ילדי עוטף עזה הוא אדם מוג לב עם חוסר אכפתיות, כשזה שמעניין אותו רק הכיסא. את חוסר האכפתיות שלהם הם דואגים להראות לנו בכל ירי רקטי. אז מילים חמות אנחנו לא מצפים מהיושבים בממשלה - אבל לפחות לסתום את הפה. סייג לחוכמה, שתיקה".

שר השיכון והבינוי, יואב גלנט
שר השיכון והבינוי, יואב גלנט | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר, כאמור, אמר גלנט בריאיון לרדיו דרום כי "אנחנו צריכים לפעול בשכל ישר, ומהראש ולא מהבטן". בתגובה לדברי השדר מנדי ריזל כי תשובה כזו לא מרגיעה את הילדים בעוטף, השיב השר: "התפקיד שלי הוא לא להרגיע את הילדים, התפקיד שלי הוא לדאוג לביטחון ישראל לפי סדר העדיפויות".

בהמשך, הוציא חבר הקבינט הודעת הבהרה וכתב: "‫ביטחון ישראל עומד מעל הכול. ‫ירי רקטה, אפילו אחת, הוא מעשה טרור וקריאת תיגר על נוכחותנו בארץ הזו - לא נסכים לכך. לא נקבל מצב שבו יורים על ילדי ישראל ואנחנו עומדים מנגד - ביטחונם ושלומם של ילדי ישראל ועוטף עזה עומד בראש סדר העדיפויות שלנו, כי הם העתיד של כולנו".