חיילים תועדו "נמלטים מפלסטינים"; צה"ל בתגובה - "סרטון מגמתי"

הפלסטינים טענו כי תיעדו לוחמים בורחים במהלך הפרת סדר בעיירה הסמוכה לקלקיליה. מצה"ל נמסר: "הכוחות עברו לעמדת מארב תוך כדי ריצה - התיעוד לא משקף את הסיטואציה המלאה שהתרחשה במקום"

זמן צפייה: 00:32

בתיעוד פלסטיני שפורסם היום (שבת), ניתן לראות שני חיילי צה"ל רצים כשמאחוריהם מתקהלים כמה צעירים פלסטינים, שרצים אחרי החיילים ומיידים לעברם אבנים. על פי הפלסטינים, החייילים נמלטו מפני מיידי האבנים במהלך עימותים בכפר קדום המסוך לקלקיליה.

בתגובה לתיעוד, נמסר מצה"ל: "מדובר בהפרת סדר קבועה מדי שישי בכפר קדום. צה"ל הציב לוחמים במארב למיידי אבנים. הלוחמים סיימו משימה ועברו לעמדה נוספת תוך כדי ריצה - הלוחמים לא ברחו אלא רצו. בסרטון לא מופיעים כלל הכוחות הנמצאים באירוע, הוא ערוך בצורה מגמתית, ואינו משקף את פעולת הלוחמים בפיזור העימותים ואת הסיטואציה המלאה שהיתה במקום. משימת הלוחמים הושלמה והפרת הסדר פוזרה".

Gvzkpb
תיעוד פלסטיני לפיו חיילי צה''ל בורחים ממיידי אבנים | צילום: טוויטר

בעימותים שנערכו אתמול לאורך גבול רצועת עזה הפגינו כ-6,000 פלסטינים, והושלכו מטעני חבלה ואבנים. כמה מאות התקרבו לגדר וחיבלו בה. צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות. משרד הבריאות בעזה מסר כי היום נפצעו בהפרות הסדר 81 בני אדם. במקביל, כמה פלסטינים חצו את הגדר בדרום הרצועה, וכעבור כמה דקות חזרו בחזרה לשטח הרצועה.

"הוועדה הלאומית העליונה לצעדות השיבה ושבירת המצור" מסרה הודעה לרגל נעילת עימותי "צעדות השיבה". דובר הוועדה מסר כי: "הממשל האמריקני שואף לחסל את הסוגיה הפלסטינית באמצעות כספים ממדינות ערב, ההיסטוריה עוד תשפוט את המדינות ששיתפו פעולה עם המזימה הזאת. פלסטין אינה למכירה, והפלסטינים לעולם לא יוותרו על ירושלים והמקומות הקדושים בה גם תמורת מליארדי דולרים". עוד נמסר מהוועדה כי הצעדות ימשיכו באופיין הבלתי-אלים עד להשגת מטרותיהן, הסרת המצור ומימוש זכות השיבה.