"צרפת ללבנון: 'ישראל לא תעמוד מנגד בנוגע למפעלי הטילים'"

לפי עיתון "אל-חייאת", בפריז הביעו דאגה בנוגע למידע שהועבר מירושלים לוושינגטון על פרויקט דיוק הטילים האיראני. "צרפת מתקרבת לארה"ב ביחס לסנקציות על איראן"

זמן צפייה: 00:27

צרפת החלה לאחרונה להביע דאגה בנוגע למידע "מסוכן" שהועבר מישראל לארצות הברית, לפיו קיים מפעל לייצור טילים מדויקים בלבנון. כך מסרו מקורות דיפלומטיים ערביים לעיתון "אל-חייאת" הרואה אור בלונדון.

על פי המקורות, פריז הזהירה את ביירות, כי ישראל לא תעמוד מנגד כשמפעל כזה נבנה ומופעל על אדמות לבנוניות בתמיכה איראנית. עוד הוסיפו, כי צרפת, שעד כה שמרה על עמדה ניטרלית בכל הנוגע להטלת הסנקציות האמריקניות על איראן וחזבאללה דרך לבנון, מתקרבת יותר ויותר לעמדה האמריקנית.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נזק כבד להאנגר דיוק הרקטות האיראני: תיעוד התקיפה בסוריה

דיווח בסוריה: חיל האוויר הישראלי תקף מטרות צבאיות במחוז חמאה

שר החוץ הרוסי: "תקיפות ישראל בסוריה לא מקובלות עלינו"

טילי s-300
טילי s-300 | צילום: רויטרס

ביום ראשון פורסם דוח של חברת המודיעין ISI, שחשף את נזקי התקיפה בסוריה, המיוחסת לישראל. מצילומי לווין שצולמו מספר שעות לאחר התקיפה שהתקיימה אתמול לפנות בוקר, עולה כי הושמד מפעל לייצור ודיוק טילי קרקע-קרקע, אשר הוקם במסגרת פרויקט דיוק הטילים האיראני בסוריה. להערכת החברה לא נצפו במקום אמצעים לייצור ראשי נפץ, מנועים או משגרים. בדוח צוין כי סוללות הגנה אווירית, S300 ו-S400 פרוסות באזור, אך לא צוין אם נגרם להן כל נזק.

צילום לוויני מהתקיפה בסוריה ליד העיר מציאף
צילום לוויני מהתקיפה בסוריה ליד העיר מציאף | צילום: ''Image Sat''

בשבת שעברה לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי בסיסים צבאיים בעיר מסיאף שבמחוז חמאה במערב המדינה – כך מסר גורם צבאי לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא". על פי המקור, התקיפה התרחשה מהשטח האווירי של לבנון, ובמהלכה נורו כמה טילים לעבר מרכז לפיתוח טילים לטווח בינוני. מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה הצליחו ליירט חלק מהטילים לפני שהגיעו למטרותיהם. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות שניים נהרגו בתקיפה, 17 נוספים נפצעו וכן נגרם נזק כבד למבנים.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי יעד התקיפה האווירית שבוצעה הלילה בסוריה ויוחסה ישראל היה מפעל לייצור ודיוק טילים לטווח בינוני בכפר א-זאווי, וכן בסיס צבאי באזור הכפר שייח רדבאן, השייך לכוחות האיראניים ולכוחות המשטר הסורי. עוד דווח כי במהלך התקיפה נהרגו לפחות שני בני אדם ו-17 נוספים נפצעו. טרם ידוע אם ההרוגים הם חיילים איראנים או גורמים חמושים הנאמנים לאיראן. בתיעוד שפרסמו גורמים סורים ניתן לראות את הירי, שמיוחס כאמור לחיל האוויר הישראלי.

צילום לוויני מהתקיפה בסוריה ליד העיר מציאף
צילום לוויני מהתקיפה בסוריה ליד העיר מציאף | צילום: ''Image Sat''

לפני כשבועיים אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי מדינתו תמשיך למחות על התקיפות התדירות של ישראל בסוריה, ותגן על ריבונותה. "עמדתנו בנוגע לתקיפות הישראליות לא השתנתה. אנחנו מתנגדים לכך שסוריה תהפוך לזירת קרב בין שחקניות האזור", אמר בריאיון לעיתון "אל-אהראם" המצרי. "במהלך שיחותינו עם כל הצדדים המעורבים, הדגשנו את החשיבות של מניעת ההסלמה שתגרור רק השלכות שליליות לשני הצדדים".

לברוב ציין כי מדינתו משתפת פעולה עם איראן וסוריה לצורך יצירת אזור מפורז בדרום-מערב סוריה. "האזורים האלו נמצאים כעת תחת שליטה סורית", אמר. "קציני משטרה ואנשי צבא רוסים הגיעו לשטח כדי לסייע בשמירת הסדר הציבורי".

אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה בסוריה

לפני כשלושה שבועות דיווחו כלי תקשורת רשמיים בסוריה על תקיפה אווירית של צה"ל באזור התעשייה "א-שיח נג'אר", הממוקם צפונית-מזרחית לחלב, לא רחוק משדה התעופה שבעיר. לפי חלק מהפרסומים במדינה, מטרות התקיפה היו מחסני תחמושת איראניים במתחם.על פי אותו דיווח, בתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם, וכתוצאה ממנה נגרמה הפסקת חשמל בחלב. עוד פורסם כי מערכות הנ"מ הופעלו ויירטו כמה מטרות, אך חלק מהטילים פגעו במטרות והסבו נזקים במקום.