המתיחות בדרום: 15 שריפות פרצו ביישובי עוטף עזה

חמש שריפות פרצו במועצה אזורית אשכול ובמועצה אזורית שדות נגב, בכל אחת לחוד. שלוש פרצו במועצה אזורית שער הנגב, מתוכן שריפה במאגר ניר עם, שגרמה לנזק באתר הנצחה להרוג מאסון המסוקים

זמן צפייה: 03:03

15 שריפות פרצו במהלך היום (שני) ביישובי עוטף עזה - כולן כתוצאה מבלוני תבערה. במועצה אזורית אשכול פרצו חמש שריפות, כך גם במועצה אזורית שדות נגב. במועצה אזורית שער הנגב פרצו שלוש שריפות, מתוכן דליקה גדולה במאגר בניר עם. ברוב המקרים הושגה שליטה תוך דקות ספורות, פרט ליער עלומים ולמאגר ניר עם. אתמול פרצו שש שריפות בעוטף בסך הכל.

האש בניר עם פרצה סמוך לאתר ההנצחה של אסף סיבוני שנפל באסון המסוקים, ובמקום נגרם נזק כבד. כמו כן, בלון תבערה נוסף נחת בגן ילדים בשדות נגב - לא היו ילדים במקום ולא גרם לנזק. במקביל, ישנם דיווחים בשעה האחרונה על בלוני נפץ אשר מתפוצצים באוויר.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190624-1643' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ys2154lj' duration='18'']

Whatsapp Image 2019 06 24 At 1
בלון תבערה נפל בגן במועצה האזורית שדות נגב | צילום: רפי בביאן, בטחון שדות נגב
Whatsapp Image 2019 06 24 At 1
מצפור אסף סיבוני | צילום: ביטחון שער הנגב

ח"כ אלון שוסטר מכחול לבן הגיב לשורת השריפות בעוטף: "שוב שטחים בעוטף עזה עולים בלהבות. הפעם הכה הטרור בנקודה יקרה במיוחד ללבי: מצפור אסף סיבוני, חלל אסון המסוקים, שהוקם על ידי שלומית סיבוני, אמו, נשרף היום כליל בעקבות טרור התבערה. שוחחתי כעת עמה ועם בתה, דפנה, ושאבתי עידוד מהרוח הנחושה שלהן, שאמנם כואבת אך כבר מחשבת את הצעדים הבאים לשיקום הנקודה. לרה''מ ושר הביטחון כל זה כמובן לא מזיז. שריפת אתרי הנצחה לחללי צה"ל או שדות חקלאיים, בדיוק כמו מותם של ארבעה אזרחים בסבב הלחימה הקודם, אינם תמריץ מספק לשינוי מדיניות הסטטוס קוו מול רצועת עזה, והעתיד היחיד שהוא מבטיח לתושבי העוטף הוא בבחינת 'מה שהיה הוא שיהיה'".

מוקדם יותר היום, השר זאב אלקין התייחס לטרור הבלונים ברדיו 101.5: "ישראל לא יכולה לספק 100 אחוז הגנה בנקודת זמן מסוימת. היא יכולה לפעול כדי להרתיע. אבל בשכונה שאנחנו חיים מי שאומר שהוא יכול לתת לך 100 אחוז הגנה הוא בדרך כלל שקרן".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190624-1721' autoplay='0' credit='השומר החדש' desc='שריפה בעוטף עזה ' kid='1_gii49zj2' duration='18'']

Whatsapp Image 2019 06 24 At 1
מצפור אסף סיבוני | צילום: ביטחון שער הנגב

אתמול החלו עבודות הנדסיות להקמת "שרוול נוף ביטחוני" - סוללת עפר באורך של כ-900 מטרים במקביל לכביש 34, שנועדה להגן על הכביש על ידי הסתרתו. זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. הקמת הסוללה היא חלק מתוכנית מורחבת להגנה על יישובי עוטף עזה מפני טילי נ"ט. ‏העבודה נעשית בשיתוף קק"ל והמועצה האזורית שער הנגב, ומתבצעת על ידי כוחות ההנדסה של אוגדת עזה ופיקוד הדרום.

כזכור, התוכנית החלה לאחר ירי טיל הקורנט בסבב הלחימה האחרון, שגבה את חייו של משה פדר, ובעקבותיו נבנתה חומה בגובה של שלושה מטרים מקיבוץ ארז ועד כביש 34. בהמשך הוחלט להרחיב את התוכנית ולארגן מחדש את המרחב המאויים בעוטף.