"מרגיש שווה בין שווים": הצעיר שהפך לטייס הדרוזי הראשון בצה"ל

ג' גדל בכפר קטן בצפון, וחלם מגיל צעיר לגעת בשמיים. השבוע הוא סיים את הקורס הנחשק, והפך - חרף רצונו - לפנים של העדה: "יש לי אחריות להמשיך את דרכם של החבר'ה שסיימו את הקורס לפני"

זמן צפייה: 12:12

ג', בן לעדה הדרוזית, גדל בכפר קטן בצפון וחלם מגיל ילדות לגעת בשמיים. אתמול (חמישי) הוא הגשים חלום והפך לטייס הדרוזי הראשון בצה"ל. "תמיד כשראיתי אווירונים התלהבתי", סיפר. "לאט לאט התחלתי להבין שכנראה אני אלך לחיל האוויר לקורס טיס".

הטייס הטרי לא התלהב להפוך לפנים של העדה ולא התעניין בקיום הריאיון, אך הוא יודע שהפך לפרזנטור בעל כורחו. "לדעתי גם אם אני רוצה וגם אם אני לא רוצה, יש לי חלק חשוב להמשיך את דרכם של החבר'ה שסיימו את הקורס לפניי, ולא רק בפן הצבאי", אמר. "לטפח את החברה, את הנוער ולמשוך אנשים לקורס".

עוד בחדשות 13:

רה"מ בסיום קורס טיס: "נמשיך לפעול נגד התבססות איראן בסוריה"

השמיים הם הגבול: נערים מדרום אפריקה בנו מטוס – והמריאו לקהיר

"50 פצועים בהפגנות בגדר הרצועה"; מהבוקר – 14 שריפות בעוטף

ג', הטייס הדרוזי הראשון
ג', הטייס הדרוזי הראשון | צילום: חדשות 13

ג' הוא אמנם הטייס הדרוזי הראשון, אך הוא לא הראשון במשפחה שמסיים את קורס הטייס היוקרתי. בן דודו, ע' סיים את הקורס לפני עשר שנים, ומשמש עבור הטייס הצעיר כמנטור. גם ע' רצה להיטמע בחיל האוויר, ולא להיות נציג העדה. "לא רציתי שיסתכלו עלי כמשהו מיוחד בגלל המוצא שלי, או בגלל המקום ממנו אני מגיע", סיפר. "תמיד הרגשתי שווה בין שווים, אבל אנחנו לא במקום שכולם מרגישים ככה".

בלתי אפשרי לעסוק בנושא העדה הדרוזית בימים אלו מבלי להיכנס לחוק הלאום. בעוד ג' מתעקש שלא לדבר על הנושא בשל האיסור על חיילים לעסוק בנושאים פוליטיים, ע' הוותיק יותר בחר לשבור שתיקה. "אף דרוזי לא חולק על זה שמדינת ישראל היא המדינה של העם היהודי", הסביר. "המחלוקת היא על איזו תחושה אתה נותן. ברגע שאתה שואל את עצמך האם באמת המדינה רואה בי שווה בין שווים, האם באמת המדינה שרואים אותי שייך אליה?"