מהבוקר: 25 שריפות פרצו בעוטף עזה מבלוני תבערה

בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה, כחות הכיבוי נאלצו להתמודד עם שריפות שדה קוצים ביישובי העוטף. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות • דיווח: מתנהלים מגעים קדחתניים לרגיעה

זמן צפייה: 02:36

מתיחות בדרום: 25 שריפות פרצו מאז הבוקר (שבת) בשדות קוצים באזור המועצה האזורית חוף אשקלון והמועצה האזורית אשכול, כתוצאה מהמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות. כוחות הכיבוי השיגו שליטה על הלהבות ובלמו את האש.

בתוך כך, מקורות פלסטיניים אמרו לעיתון "אל-קודס" כי ישנם מגעים קדחתניים שמובילים המתווכים ממצרים, קטר והאו"ם, כדי להחזיר השקט בין עזה לישראלף כאשר  הפלגים הפלסטיניים דורשים פתרון לסוגיות הפרויקטים הכלכליים ותשתיות בעזה, ולא רק כסף קטארי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עיר בטראומה: כך נראית אילת לאחר חשיפת החשד לאונס הקבוצתי

לא רק האסי: הנחלים והחופים שבמוקד המאבק על גבולות החופש

יותר מ-100 אלף נדבקו מפרוץ המגפה, 809 מתו: תמונת מצב ארצית

שריפה בעוטף עזה מבלון תבערה
שריפה בעוטף עזה מבלון תבערה | צילום: אמנון זיו

כמו כן, מקורות בעזה מסרו הבוקר לעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני כי "הארגונים בעזה הסכימו במשותף להגיב לכל תקיפה ישראלית, אם ישראל תחזור למדיניות החיסולים - זו תהיה הכרזת מלחמה". נוסף על כך, "מקור צבאי פלסטיני" בעזה מסר לעיתון כי מדיניות של חיסולים ממוקדים תביא לשיגור "אלפי טילים לעבר תל אביב".

הלילה טנקים של צה"ל תקפו עמדות חמאס בדרום רצועת עזה, בעקבות שיגור הרקטה אמש לשדרות, ולאחר שיותר מ-20 שריפות פרצו ביישובי עוטף עזה, כתוצאה מהמשך הפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל.

תקיפת צה''ל ברצועת עזה
תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק. זאת לאחר שהופעלו התרעות צבע אדום בשדרות ובכמה יישובים נוספים.