אחרי תקיפת צה"ל ברצועה: שריפת קוצים פרצה כתוצאה מבלון תבערה

אחרי שבמהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר ייצור אמצעי לחימה של חמאס, שירות הכבאות עדכן כי צוותי ההצלה פעלו במשך שעתיים לכבות דליקה שפרצה בתחומי המועצה האזורית אשכול

שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה
שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה | צילום: צוות מטעי השקמה

שריפת קוצים פרצה הערב (שישי) בתחום המועצה האזורית אשכול, כתוצאה מבלון תבערה שנשלח מרצועת עזה. זאת, לאחר שבמהלך הלילה תקפו מטוסי חיל האוויר של צה"ל אתר ייצור אמצעי לחימה של חמאס ברצועת עזה בתגובה לבלוני תבערה שנשלחו אתמול.

מדובר בשריפה היחידה היום שנגרמה מבלון תבערה, היא כובתה על ידי צוותי כבאות והצלה ולא נגרם נזק לאדם או לרכוש. אמש, כאמור, פרצו ארבע שריפות בעוטף עזה ובתגבוה תקף חיל האוויר ברצועה. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל יגיב בתקיפות כנגד נסיונות טרור מרצועת עזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד: כספים שיועדו לצורך ביטחוני נוצלו לשיפוץ ביתו של נתניהו

תאונה קטלנית בצפון: גבר נהרג, תינוק במצב אנוש ופצועים נוספים

אחרי תקיפת צה"ל ברצועה: שריפת קוצים פרצה כתוצאה מבלון תבערה

לאחר התקיפה נמסר מדובר חמאס: "ההפצצה בעזה היא למראית עין בלבד. ההתנגדות ברצועה תחליט כיצד להתמודד מול האויב כדי לאלץ אותו לחזור בו ממדיניותו העושקת".

מוקדם יותר השבוע, בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי המשלחת הישראלית עזבה את קהיר בתום סבב של שיחות, לא ישירות, עם משלחת מטעם ארגון הטרור חמאס. לפי מקורות מצרים שצוטטו בעיתון, המחלוקת בין הצדדים נוגעת לזהות האסירים שאותם מבקש ארגון הטרור לשחרר ואילו בישראל - מסרבים.

לפי דיווח שהובא בהמשך בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המשלחת הישראלית דרשה להתקדם במשא ומתן על השבויים והנעדרים תמורת שיקום עזה והכנסת הכסף הקטארי, אך נציגי חמאס לא הסכימו לתנאי זה. ישראל, כך נטען, הבהירה כי היא לא תשחרר אסירים עם דם על הידיים, ועל ארגון הטרור להפנים זאת.