10 שריפות בעוטף עזה מהבוקר; עקב המתיחות: הרמטכ"ל סייר באזור

טרור הבלונים נמשך, כאשר כוחות הכיבוי עמלו לכיבוי אש ביותר מעשרה מוקדים. כוכבי קיים הערכת מצב עם מפקדים בשטח. כמה חממות של קיבוץ בעוטף עלו באש בשריפה שפרצה מבלון תבערה

זמן צפייה: 02:35

המתיחות בדרום: טרור בלוני התבערה נמשך גם היום (שישי) כאשר עד כה פרצו לפחות 10 שריפות באזור שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה. בד בבד, בעקבות המתיחות באזור, הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר הבוקר באחד ממוקדי השריפות וקיים הערכת מצב עם מפקדים בשטח. בשיחה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה אמר הרמטכ"ל כי הוא מבין את התחושות של התושבים, והצהיר כי צה"ל מגיב בכל הכוח לטרור הבלונים. עוד ציין כי הוא מאמין שבעקבות הצעדים שנעשים - הפרחת הבלונים תיעצר בימים הקרובים.

כוחות כיבוי, בסיוע קק"ל וצה"ל עמלו כדי לכבות את השריפות, שמרביתן היו קטנות, באחת מהן נשרפו חממות נטושות בקיבוץ במועצה האזורית חוף אשקלון. שריפה שפרצה סמוך לקו בתים ראשון במושב במועצה האזורית שדות נגב הביאה לפינוי שלוש משפחות מבתיהן עד לסיום הטיפול באירוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אושרו הגבלות נוספות במסעדות; הקלה במגבלת ההתקהלות בשטח פתוח

ההסכם עם איחוד האמירויות – הזדמנות דווקא לכחול לבן • פרשנות

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: גם בעלה של הגננת ישוחרר למעצר בית

שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה
שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה | צילום: סיימון קינג

כזכור, גם הלילה תקף צה"ל יעדים של חמאס ברצועת עזה, בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה. מסוקי קרב, מטוסים וטנקים של צה"ל הפציצו, בין היתר, מוצב של מערך ההגנה האווירית של חמאס, תשתיות תת-קרקעיות וכן עמדות תצפית של ארגון הטרור. 

מצה"ל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל ונמשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

גם בלילה הקודם מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו יעדים של חמאס ברצועת עזה. זאת, בשל המשך טרור בלוני התבערה כאשר יום קודם לכן פרצו 24 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלונים. בין היתר, הופצצו מתחם של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של הארגון.

מוקדם יותר השבוע, שר הביטחון בני גנץ קיבל את המלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי וגורמי ביטחון נוספים והורה על עצירת הכנסת הדלקים לרצועת עזה. זאת, בתום התייעצויות ביטחוניות שקיים. גנץ גם הודיע כי ישראל תצמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לשמונה מיילים ימיים, באופן מיידי ועד להודעה חדשה.