בעקבות בלוני התבערה: הופסקה העברת הדלקים לעזה

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה כי בתגובה לטרור הבלונים לא תתאפשר הכנסת דלקים לתחנת הכוח שברצועה – עד הודעה חדשה

זמן צפייה: 01:22

המתיחות בדרום: מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הבוקר (שלישי) כי תופסק העברת דלקים לתחנת הכוח שברצועת עזה, מהיום ועד להודעה חדשה. זאת בתגובה לחידוש הפרחת בלוני התבערה והנפץ מרצועת עזה.

15 שריפות פרצו אתמול ביישובי עוטף עזה - כולן כתוצאה מבלוני תבערה. במועצה אזורית אשכול פרצו חמש שריפות, כך גם במועצה אזורית שדות נגב. במועצה אזורית שער הנגב פרצו שלוש שריפות, מתוכן דליקה גדולה במאגר בניר עם. ברוב המקרים הושגה שליטה תוך דקות ספורות, פרט ליער עלומים ולמאגר ניר עם. אתמול פרצו שש שריפות בעוטף בסך הכל.

האש בניר עם פרצה סמוך לאתר ההנצחה של אסף סיבוני שנפל באסון המסוקים, ובמקום נגרם נזק כבד. כמו כן, בלון תבערה נוסף נחת בגן ילדים בשדות נגב - לא היו ילדים במקום ולא גרם לנזק.

עוד בחדשות 13: 

המתיחות בדרום: 15 שריפות פרצו ביישובי עוטף עזה

"נשברנו": המשפחות שהחליטו לעזוב את בתיהן בעוטף עזה

Whatsapp Image 2019 06 24 At 1
בלון תבערה נפל בגן במועצה האזורית שדות נגב | צילום: רפי בביאן, בטחון שדות נגב

ביום ראשון החלו עבודות הנדסיות להקמת "שרוול נוף ביטחוני" - סוללת עפר באורך של כ-900 מטרים במקביל לכביש 34, שנועדה להגן על הכביש על ידי הסתרתו. זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. הקמת הסוללה היא חלק מתוכנית מורחבת להגנה על יישובי עוטף עזה מפני טילי נ"ט. ‏העבודה נעשית בשיתוף קק"ל והמועצה האזורית שער הנגב, ומתבצעת על ידי כוחות ההנדסה של אוגדת עזה ופיקוד הדרום.

בשבוע שעבר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על הגדלת מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים. לדבריו, "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". כמו כן, נמסר כי מימוש הצעד מותנה בכיבוד ההסכמות על ידי הדייגים, ולא תתאפשר כל חריגה מהטווחים שסוכמו. הרחבה זו מגיעה לאחר שלפני עשרה ימים הורחב מרחב הדייג לטווח של עד 12 מיילים ימיים.

דייגים ברצועת עזה
דייגים ברצועת עזה | צילום: רויטרס

בתוך כך, גורם בחמאס הכחיש כי הארגון הגיע להסכמות עם ישראל להפסקת אש בת שישה חודשים. "בשבועיים האחרונים לא התקיימו כל שיחות בנושא", אמר הגורם לעיתון "אל-אחבאר" הרואה אור בלבנון. "עיתוי פרסום ההבנות לכאורה קשור בהרכבת הממשלה החדשה בישראל".

כזכור, התוכנית החלה לאחר ירי טיל הקורנט בסבב הלחימה האחרון, שגבה את חייו של משה פדר, ובעקבותיו נבנתה חומה בגובה של שלושה מטרים מקיבוץ ארז ועד כביש 34. בהמשך הוחלט להרחיב את התוכנית ולארגן מחדש את המרחב המאויים בעוטף.