טכנולוגיות בלעדיות: השינויים ב-F-35 שיבטיחו עליונות אווירית

חיל האוויר החל להשביח את מטוסי החמקן החדשים שנרכשו מארה"ב והגיעו לארץ. על פי דיווחים זרים, יותקנו בהם מערכות תוצרת כחול לבן - טילים מונחים GPS ומיכלי דלק מתנתקים שימענו גילוי במכ"מ

זמן צפייה: 05:29

ישראל כבר השלימה עם הגעת 50 מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות, ובהחלט מביאה בחשבון שהם יגיעו בהמשך לסעודיה, אולי לקטאר ואולי למדינות ערביות נוספות במזרח התיכון. לכן חשוב כל כך האות "איי" בדגם המטוס המייצגת את האות י' (ישראל), ולהבטיח בכך שהמטוס האמריקני יהיה עם מערכות ישראליות שיבטיחו את היתרון האיכותי מכלי הטיס שיימכרן למדינות אחרות.

נתחיל בחימושים - על פי פרסומים אמריקניים, לחיל האוויר הישראלי חשוב מאוד להתקין במטוס פצצות מדויקות מסוג "ספייס" מתוצרת חברת "רפאל" שקיבלו גם את פרס ביטחון ישראל בשנה שעברה. מדובר בסדרת פצצות חכמות, מונחות GPS, כלומר מדוייקות, שמאפשרות לטייס לכוון אותן באוויר עד לפגיעה במטרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ אישר: אות מערכה יוענק ללוחמים ברצועת הביטחון בלבנון

גורמים ישראלים: מקווים לפריצת דרך באספקת החיסון ביממה הקרובה

סבא"א: איראן ממשיכה להפר את הגבלות הסכם הגרעין

מטוס F-35 ישראלי
מטוס F-35 ישראלי | צילום: חדשות 13

פרסומים שונים גם טענו שהטווח של פצצות ה"ספייס" הוא 150 קילומטרים. כלומר טייסי חיל האוויר יכולים להיות מעל הכינרת או מעל רמת הגולן ולשגר את הפצצות רחוק מאוד צפונה ומזרחה. כמו כן, מדיווחים שונים עולה כי התעשייה האווירית פיתחה מכלי דלק מיוחדים חיצוניים, שברגע שהם מנותקים מגוף המטוס, הם מאפשרים לו לחזור ולהיות חמקן, כלומר רואה ואינו נראה במכ"מים של האויב.

טכנולוגיה זו חשבוה למקרים שבהם הצבא ירצה לתקוף במקום רחוק מאוד, לדוגמא 1,500 קילומטרים מזרחה מכאן - מקרים שבהם צריך דלק, והרבה. נוסף על כך, נטען בפרסומים זרים כי חברת "אלביט" פיתחה משבש תדרים שיסייע לשמור על החמקנות של ה-F-35 הישראלי מול כל הניסיונות לראות אותו מגיע. היום, הוא הגיע בפעם הראשונה למרכז לניסויי טיסה בבסיס חיל האוויר תל נוף כדי שיותקנו בו המערכות הישראליות ויישמר היתרון של חיל האוויר במזרח התיכון.