הפתיע אותה מאחור וחבט בראשה: המחבל קשר עצמו לרצח אסתר הורגן

המחבל, ללא שיוך לארגון טרור, הודה כי רצח את בת ה-52. המודיעין על זהותו התקבל כיום לאחר הרצח. כוחות הביטחון עצרו אותו בביתו. מהחקירה עולה כי הלך ליער וחיכה לקורבן ישראלי

זמן צפייה: 03:16

הותר לפרסום: המחבל שנעצר היום (חמישי) קשר את עצמו בחקירה לפיגוע שבו נרצחה אסתר הורגן בת ה-52 מטל מנשה. מחקירתו עולה כי הוא לא משתייך לארגון טרור מסוים, ושחיכה ביער לקורבן ישראלי. עוד עולה מהחקירה כי המפגע הפתיע את הורגן, חבט בראשה כמה פעמים ואז החביא את גופתה. מודיעין על זהותו של הרוצח הגיע כיום אחרי האירוע. כוחות הביטחון חיכו לאינדיקציה שהוא בבית ועצרו אותו כשעלה לגג. נוסף על כך, נבדק כמה זמן שהה בשטח ואם הגיע עם אמל"ח.

כאמור, מוקדם יותר היום עצר שב"כ עצר את הפלסטיני מאזור ג'נין בחשד למעורבות ברצח הורגן. החשוד נלכד "בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, ימ"מ וצה"ל", לשון ההודעה. למחבל, גבר כבן 40, עבר של פעילות חבלנית עויינת. הוא נלקח לחקירה לאור יום - ולא התנגד למעצר. יחד איתו נעצרו עוד כמה פלסטינים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הוועדה למינויים בכירים אישרה את מינויו של ד' לראש המוסד

תאונה קשה בכביש 6 ליד רהט: אישה נהרגה, 10 נפצעו

אדלשטיין: בעוד כשבועיים גם האוכלוסייה הצעירה תוכל להתחסן

אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון
אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון | צילום: באדיבות המשפחה

בנימין הורגן, בעלה של אסתר, אמר בתגובה ללכידת החשוד כי "הייתי בטוח שזה יגיע במוקדם או במאוחר, שב"כ עשה את העבודה בצורה נפלאה, ואנחנו סומכים את ידינו על כוחות הביטחון ומערכת המשפט, וכמובן מצפים שיימצה הדין עד תום, עם אותו רוצח נתעב, ואנחנו נתרכז בעשייה שלנו - להוסיף אור".

שר הביטחון בני גנץ גם הגיב למעצר החשוד ואמר כי "כפי שאנו עושים תמיד, הפעלנו את כל האמצעים של מערכת הביטחון ועצרנו במהירות את החשוד ברצח המזעזע של אסתר הורגן. ‏צה"ל וכל כוחות הביטחון יגיעו לכל מחבל ויגדעו כל הרמת ראש של טרור בכל זמן ובכל מקום".

מעצר החשוד ברצח אסתר הורגן
מעצר החשוד ברצח אסתר הורגן | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין ערך ביקור תנחומים בבית משפחתה של אסתר, ביישוב טל מנשה שבשומרון. ריבלין פגש את בעלה וילדיה של המנוחה, ואמר להם כי "החלל גדול והכאב רב. אמא זו אמא והכאב קשה מנשוא, האובדן קשה ביותר".

הורגן, בת ה-52 מהיישוב טל מנשה שבצפון השומרון ואם לשישה ילדים, נרצחה מוקדם יותר השבוע ביער ריחן שסמוך לביתה, לאחר שיצאה לרוץ בו. הורגן, אומנית ויועצת זוגית, שבנה הקטן חגג בר מצווה לפני שלושה חודשים, יצאה ביום ראשון בשעה 13:00 מביתה כדי לרוץ ביער. לאחר שלא חזרה ולא יצרה קשר, הזעיק בעלה את כוחות הביטחון. אחרי שעות של חיפושים, נמצאה כאמור גופתה ביער, כשעליה סימני אלימות קשים.