הנמלטים מכלא גלבוע סיפרו: "גם אנחנו נדהמנו מהקלות שבה ברחנו"

מחקירת ארבעת האסירים שנתפסו עד כה עולה כי תכננו להגיע לג'נין, אך לא חשבו על לבצע פיגוע. בנוסף, אחד הסוהרים כמעט גילה על הבריחה - אך האסירים לא הכניסו אותו לתא בטענה שאחד מהם ישן

זמן צפייה: 01:06

מחקירת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע עולה הערב (שישי) כי הם תכננו להגיע לג'נין, אך לא חשבו לבצע פיגוע. בנוסף, הם סיפרו בחקירתם כי גם הם נדהמו מהקלות שבה הצליחו לברוח מהשב"ס. כמו כן, אחד הסוהרים כמעט וגילה את הבריחה ימים אחדים לפני שיצאה לפועל - הסוהר הביא מכתב עבור אחד האסירים, שבדיוק חפר בתוך מנהרת הבריחה. האסירים לא הכניסו את הסוהר לתא, בטענה שאותו אסיר ישן.

במקביל, הבריחה ממשיכה לשרת את הגורמים הקיצוניים ברשות הפלסטינית. יותר פלסטינים לוקחים נשק ומגיעים לג'נין, מתבצרים שם גם בעיר וגם במחנה הפליטים, מתוך ציפייה לכניסה קרובה של צה"ל. בינתיים, בחמאס ממשיכים בהסתה וקוראים לפלסטינים לסייע לנמלטים ולפגוע בחיילים ובאזרחים ישראלים, וטוענים: "נשחרר את האסירים שנמלטו ונעצרו בעסקת חילופי שבויים עם ישראל".

מוקדם יותר השבוע אמרה נציבת שב"ס קטי פרי בוועדת ביטחון הפנים כי בעשור האחרון סוכלו כ-300 ניסיונות בריחה מבתי הכלא. "נשאלתי האם היה שיתוף פעולה מתוך הכלא וזה נבדק, נשאלתי האם ידעתי על הסוהרת שנרדמה וזה ייבדק", אמרה פרי, "אני אתן גם את התשובות כשאפשר יהיה והדברים יתבררו".