עקב תחקיר על התנהלות מינית לא הולמת: בכיר בצה"ל פורש מתפקידו

מפקד שייטת 13 לשעבר, תא"ל שי אלבז, התפטר לאור טענות על רומן שניהל לכאורה עם חיילות ששירתו תחתיו כמפקד פלגה וסגן מפקד היחידה. צה"ל: "התנהגותו אינה עולה בקנה אחד עם הנורמות המקובלות"

תת אלוף שי אלבז
תת אלוף שי אלבז | צילום: מורג ביטון

תא"ל שי אלבז, מפקד שייטת 13 לשעבר, פורש מצה"ל בעקבות פרסום אירועים של התנהגות לא הולמת שהתרחשו לכאורה לפני למעלה מעשור ויפורסמו בחדשות 12. כלפי אלבז נטען כי ניהל מערכות יחסים מיניות לא הולמות עם חיילות ששירתו תחתיו.

הקצין החלט לסיים את תפקידו בצבא לפני שידור התחקיר. עם זאת, לא נפתחה תלונה במצ"ח ולא החלו הליכים פליליים בגין האירועים המדוברים, שהתרחשו לכאורה כאשר היה אלבז בדרגת סא"ל ופיקד על פלגתת לוחמי בשייטת 13 וכן בתפקידו בסגן היחידה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מות התינוקת מאשקלון: האם שוחררה לביתה ללא תנאים מגבילים

דיווח: נעמה יששכר נפגשה עם פעילי זכויות אדם בכלא • תיעוד

"370 עמודים עם ראיות חדשות": זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר

הקצין החלט לסיים את תפקידו בצבא לפני שידור התחקיר. עם זאת, לא נפתחה תלונה במצ"ח ולא החלו הליכים פליליים בגין האירועים המדוברים, שהתרחשו לכאורה כאשר היה אלבז בדרגת סא"ל ופיקד על פלגת לוחמי בשייטת 13 וכן בתפקידו בסגן היחידה.

עוד נמסר כי הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד זרוע הים אלוף אלי שרביט קיבלו את בקשת הקצין לפרוש לאלתר משירותו. אלבז שימש כראש מספן ים בחיל הים. בתפקידו הקודם שימש כראש מספן המודיעין. קודם לכן, פיקד על פלס"ר נח"ל, גדוד סיור 934, ושייטת 13 ושימש כרמ"ח מבצעים בחיל הים.