בן 17 נעצר כשברשותו סכין - בזירה שבה נרצחה אורי אנסבכר

הנער, תושב חברון, נתפס באזור עין יעל שבירושלים לאחר שעורר את חשדם של אזרחים במקום. ככל הנראה, החשוד חדר לעיר דרך הפרצה שבאמצעותה נכנס ארפאעיה, רוצח הצעירה - כפי שפורסם בחדשות 13

סכין
הסכין שנתפסה על נער בן 17 בעין יעל | צילום: דוברות המשטרה

נער בן 17, תושב חברון ללא אישור שהייה בישראל, נעצר היום (ראשון) באזור עין יעל שבירושלים כשברשותו סכין. המשטרה הוזעקה למקום בעקבות דיווח של אזרחים על אדם חשוד, והוא הועבר לחקירה. בחודש פברואר האחרון, כזכור, נרצחה במקום הצעירה אורי אנסבכר. ככל הנראה, הנער חדר לשטח ישראל דרך הפרצה בתוואי מכשול ההפרדה, שממנה חדר רוצח אנסבכר - כפי שפורסם בחדשות 13.

אורי אנסבכר
אורי אנסבכר | צילום: החדשות 13

מדוח שערך משרד מבקר המדינה על מרחב התפר והמעברים בגזרת עוטף ירושלים, עלה כי ישנן שתי פרצות לאורך תוואי מכשול ההפרדה, המאפשרות כניסה של שוהים בלתי חוקיים משטחי איו"ש לירושלים, ובכך מסכנות את ביטחון התושבים. בעקבות הפרסום בחדשות 13, ציין המבקר גם את האירוע הביטחוני החמור האחרון, שבו חדר לעיר דרך אחת הפרצות המחבל שאנס ורצח באכזריות את הנערה אורי אנסבכר.

"בסיום מועד הביקורת טרם נסגרו כל הפרצות בעוטף ירושלים, אף על פי שהקבינט הביטחוני אישר תוכנית ומקורות תקציביים לסגירתן" הוסיף המבקר. "נוכח הסיכון הקיים והתממשותו ברצח אורי אנסבכר, על משרד הביטחון, המשטרה וצה"ל לוודא כי ניתן המענה הביטחוני המיטבי לצמצום הסיכון הנובע מקיומן של פרצות אלה".

כזכור, באפריל האחרון הרסו לוחמי צה"ל, בשיתוף מג"ב והמנהל האזרחי שתי דירות של משפחת רוצח אורי אנסבכר, ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, בעיר חברון. הדירות שימשו את משפחתו של המחבל והיו בחזקתו. על פי דיווח פלסטיני, ההריסה התבצעה באישון לילה. זאת, כשבוע לאחר שבג"ץ דחה את עתירת המשפחה נגד הריסת שתי הדירות שבהן התגוררה.