אביו של דביר שורק שנרצח בגוש עציון: "קיבלנו מתנה ל-19 שנה"

יואב שורק סיפר על בנו שנדקר למוות בידי מחבלים סמוך למגדל עוז: "היה לו אור בעיניים, ומישהו עם רצח בעיניים לקח אותו. את הכאב נישא הלאה". הלוויתו תיערך בשעה 20:00 בבית העלמין עפרה

זמן צפייה: 01:22

יואב שורק, אביו של דביר יהודה שורק שנרצח הבוקר (חמישי) בידי מחבלים בגוש עציון, סיפר על בנו: "דביר שלנו היה מתוק. חיפש כל הזמן מי צריך עזרה ואיך אפשר לעשות ולבנות. קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה, היה אמור להיות לו יום הולדת בשלישי. על המתנה הזו אנחנו מודים - את הכאב נישא איתנו הלאה". הלוויתו של דביר תיערך בשעה 20:00 בבית העלמין עפרה.

שורק, פובליציסט, הוגה דעות ועורך כתב העת "השילוח", המשיך ואמר: "לצערנו פיגועים מלווים את כולנו בחברה הישראלית, מאה שנה פחות או יותר, וזה חלק ממציאות החיים ומהמאבק הארוך על החיים שאנו מנהלים פה. דביר מאוד אהב להצמיח מן הארץ, עשה גינות בכל מקום שמצא. נדבק לחלשים שהיו צריכים חבר. לפני חודשיים הוא נבחן בקרטה, ולא קיבל ציון כל כך גבוה כי המורה אמר שהוא עושה את התנועות נהדר אבל אין לו רצח בעיניים. היה לו אור בעיניים, ומישהו עם רצח בעיניים לקח אותו", סיפר שורק בדמעות.

לחדשות נוספות בנושא >>

דקרו והשליכו בשדה סמוך: כך נדקר למוות דביר שורק בגוש עציון

הותר לפרסום: החייל שנדקר למוות בגוש עציון – דביר יהודה שורק

חמאס על הפיגוע בגוש עציון: "תגובה על הכוונות לספח את הגדה"

דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון
דביר יהודה שורק, שנדקר למוות בגוש עציון | צילום: חדשות 13

מחנכו של דביר, הרב שראל רוזנבלט, סיפר על דמותו המיוחדת: "דביר היה אדם מבריק, גם אינטלקטואלית וגם רגשית, הייתה לו אינטליגנציה רגשית גבוהה. הוא חיבר עולם של קודש, עם עולם של שירה, עולם של ניגון, עולם של ריקוד. הוא היה מאיר, היה אהוב על חבריו. זו אבידה גדולה".

הרב רוזנבלט הוסיף: "עלינו לעמוד על הביטחון שלנו בצורה איתנה וחזקה, אך מצד שני לא לתת לזה להשכיח את הייעוד שלנו כעם שאמור להיות אור לגויים ולאהוב אדם. עם שאמור לקדם מוסר ושכנות טובה גם כאן בגוש עציון".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20190808-1728' autoplay='0' credit='' desc='מחנכו של דביר, הרב שראל רוזנבלט' kid='1_t5z07hst' duration='255'']

דביר היה בדרכו חזרה מירושלים כאשר התנפלו עליו המחבלים. מחקירה ראשונית של צה"ל ושב"כ עולה כי שורק, תושב עפרה ותלמיד ישיבת ההסדר "אור-תורה מחניים", הגיע מכיוון צומת הגוש כשאיתו ספרים מאת דוד גרוסמן - מתנה לכבוד גיוסו שקנה לתלמידי הישיבה.

הוא עלה בכביש עד שהגיע לצומת שבין אפרת לבין מגדל עוז, ובעודו עושה את דרכו ברגל זיהו אותו המחבלים, שרצחו אותו בדקירות באמצעות סכינים והשליכו את גופתו בשדה הסמוך. סבו של שורק, בנימין הרלינג, נרצח בפיגוע ירי בהר עיבל ליד שכם בשנת 2000, כשמחבלים פתחו באש לעבר קבוצת מטיילים.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190808-1450' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='סריקות לוחמי צה"ל במרחב יהודה ושומרו' kid='1_v8jaay43' duration='21'']

שורק נכנס לאחרונה למסגרת של חיול, ובשנה הבאה היה עתיד להתחיל לשרת בצה"ל לאחר לימודים בישיבה. המועצה האזורית מטה בנימין, שבה התגורר, מסרה בהמשך להודעה על מותו כי היא מטפלת בכל ההיטבים הקשורים לפיגוע, וכי פרטי לווייתו ימסרו בהמשך.

כאמור, סבו של שורק, הרב בנימין הרלינג, נהרג מירי בפיגוע ירי בהר עיבל בשנת 2000, כאשר מחבלים ממחנה הפליטים עסכר פתחו באש לכיוון אוטובוס מטיילים ישראלי שבו נסע. הרלינג היה תושב קדומים, בן 64 במותו. שלושה אזרחים ישראלים אחרים נפצעו באותו הפיגוע. משפחתו של דביר יהודה שורק מוכרת בציונות הדתית - אביו, יואב שורק, הוא הוגה דעות ופובליציסט.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190808-1201' autoplay='0' credit='' desc='צה"ל סורק בבית פג′אר' kid='1_7l99t9gr' duration='7'']

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לאירוע הקשה: "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".

מאוחר יותר אמר נתניהו בסיור בהתנחלות בית אל בגדה המערבית: "המחבלים הנפשעים באים לעקור ואנחנו באים לנטוע. הם באים להרוס ואנחנו באים לבנות. נעמיק את השורשים שלנו בכל חלקי המולדת שלנו".

בתוך כך, בצה"ל הוחלט על תגבור נוסף של כוחות חי"ר באזור יהודה ושומרון. כוחות הביטחון מבצעים סריקות במרחב. ערוץ אל אקצא של חמאס דיווח כי צה"ל פועל באזור העיירה בית פג'אר, מדרום לבית לחם, ומחרים שם מצלמות מעקב.

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 19
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 19 | צילום: חדשות 13

הג'יהאד האסלאמי וחמאס בירכו על הפיגוע

דובר חמאס, חאזם קאסם, התייחס לפיגוע הדקירה בו נרצח דביר: "הפיגוע הוא תגובה עוצמתית על הדיבורים בדבר סיפוח הגדה", אמר קאסם לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב". "ההחלטה של העם שלנו היא לגרש את הכובש מהגדה המערבית", אמר והוסיף כי הפעולה בגוש עציון מוכיחה את "כישלון הכיבוש למנוע התנגדות, כישלון התיאום הביטחוני בין הכיבוש לרשות הפלסטינית וכי האינתיפאדה נמשכת".

בהודעה מטעם חמאס נמסר עוד כי: "אנו מברכים את בני עמנו, מבצעי הפעולה ההירואית שבה נהרג החייל הציוני. אנו קוראים לרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה להצטרף לבני עמנו ולהפסיק את התיאום הביטחוני באורח אמיתי. ההתנגדות בגדה המערבית היא אצילית ובני עמנו בה הקריבו את היקר להם מכל כדי להגן על אדמתם ולהגן על ירושלים".

מוקדם יותר היום, בירך ארגון הג'יהאד האסלאמי על הפיגוע ומסר כי "פעולת גוש עציון היא הרואית ואמיצה". עוד נכתב בהודעה שהוציא הארגון כי "מדובר בתגובה טבעית על פשעי הכיבוש כנגד בני העם הפלסטיני שהאחרון בהם היה הרס הבתים בוואדי חומוס בירושלים".