רחפן חדר לישראל בגבול הצפון - וחזר לשטח לבנון

מדובר צה"ל נמסר כי כלי הטייס היה במעקב במהלך כל שהותו במרחב האווירי של ישראל. כזכור, הלילה דיווחו בסוריה כי יורטו טילים ששיגרה ישראל לעבר מוצבים של המשטר, שבהם רדארים ומערכות הגנ"א

זמן צפייה: 03:06

בווידאו: דיווח בסוריה - ישראל שיגרה טילים לעבר מטרה בדרום המדינה

כוח צה"ל זיהה היום (רביעי) רחפן שחדר משטח לבנון למרחב האווירי של מדינת ישראל וחזר לשטח לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי כלי הטייס היה במעקב במהלך כל שהותו במרחב האווירי של ישראל.

הלילה יירטו מערכות ההגנה האווירית של סוריה כמה טילים ששוגרו מישראל לעבר תל אל-חארה, במחוז דרעא שבדרום סוריה, המשקיף על רמת הגולן - כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנא. מדובר בנקודה אסטרטגית בסוריה הצופה אל רמת הגולן, שעל פי ההערכות הסורים מסרו לגורמים שיעיים שונים. לפי הדיווח, נגרם נזק רק למבנים, ולאחר מכן ישראל נקטה ב"לוחמה אלקטרונית", בכך ששיבשה פעילות של מערכות מכ"ם.

המרכז הסורי לזכויות אדם מסר כי ישראל תקפה מוצבים של המשטר הסורי ושל המליציות המסייעות למשטר בתל אל-חארה, הגבעה הכי גבוהה בכל איזור מערב דרעא. כמו כן, נטען כי בתל אל-חארה ממוקמים רדארים וסוללות הגנה אווירית וכי עד כה לא דווח על נפגעים בנפש.

רחפן - אילוסטרציה
רחפן - אילוסטרציה | צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית דיווחה כי הטילים שוגרו ממוצבים של צה"ל מערבית להר החרמון ונטען כי שעה לפני התקיפה חגו מזל"טים ישראלים מעל אזור החרמון.

בשבוע שעבר נורו ארבעה קליעי נ"מ נורו מהכפר חדר שבמחוז קונטירה שבסוריה לעבר החרמון – כך זיהה מכ"ם של צה"ל. ניסיון הירי כשל, וכל הקליעים נחתו בשטח סוריה. לא היו נפגעים באירוע.

תקיפה בסוריה (ארכיון)
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: החדשות 13

לפני כשבועיים, כזכור, שוגרו שתי פצצות מרגמה משטח סוריה לעבר החרמון. אחת מהן נפלה בשטח ישראל וגרמה לנזק קל באתר, ואילו השנייה נחתה בשטח סוריה. לא הופעלה אזעקה, כיוון שהמערכות זיהו שהרקטות אינן צפויות ליפול בשטחים מיושבים. בנוסף, לא התבצע ניסיון יירוט של כיפת ברזל.

בעקבות הירי, צה"ל ביצע תקיפות בסוריה, שבמהלכן, על פי ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה במדינה, נהרגו 10 בני אדם. על פי הדיווח, שלושה מההרוגים לוחמים סורים, והשאר חיילים זרים.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו, בין היתר, שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. כמו כן, במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי, אך לא זוהו נפילות בשטח ישראל.