עם רחפן ליד הגבול: תיעוד ניסיון הפיגוע האיראני שנמנע בחמישי

צה"ל חשף סרטון תצפיות שצולם טרם סיכול המתקפה בדרום מזרח בירת סוריה, שבו נראים חברי החוליה השיעית נושאים את כלי הטיס הבלתי מאויש למקום המתקפה המתוכנן

זמן צפייה: 00:21

סיכול פיגוע הרחפנים: דובר צה"ל פרסם הערב (ראשון) תיעוד מעמדת תצפית שבו ניתן לראות את חברי החוליה השיעית שנשאו ביום חמישי רחפן לקראת מתקפה על ישראל, בדרום מזרח דמשק - בטרם שובשה התקיפה על ידי צה"ל.

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקיפה בסוריה, ואמר: "אני רוצה להדגיש שאנחנו לא נסבול התקפות נגד ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל - תישא בתוצאות. אני מדגיש - המדינה תישא בתוצאות". הדברים נאמרו במהלך סיור ברמת הגולן.

"במאמץ מורכב של מערכת הביטחון חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ", הוסיף ראש הממשלה. "הבא להורגך השכם להורגו. אני מבקש להדגיש: זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן, וזה בשליחות של איראן".

עוד בחדשות 13:

4 איראנים תכננו תקיפה מווילה סורית: פרטי הפיגוע שסוכל נחשפים

נתניהו בגולן: "מדינה שתאפשר התקפות נגדנו משטחה תישא בתוצאות"

נסראללה: "האירועים בלבנון ובסוריה – התפתחות מסוכנת מאוד"

חברי החוליה האיראנית אוחזים ברחפן
חברי החוליה האיראנית אוחזים ברחפן | צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל, רונן מנליס, התייחס היום לתקיפה הישראלית בסוריה אמש, שבה סוכל פיגוע נגד מטרות ישראליות. "ביום חמישי בערב זיהינו ארבעה פעילים בצפון רמת הגולן, מתכוננים לבצע פיגוע", אמר בשיחה עם כתבים צבאיים. "הם נחתו בשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק ומשם נסעו לווילה שהוחכרה על ידי הסורים לצורך תכנון הפיגוע, שאושר על ידי ראש כוח קודס, סולימאני. לאחר שזיהינו את החולייה שובש הפיגוע אך הרחפנים הושארו אצלם, הלילה תכננו האיראנים להוציא שוב את התקיפה לפועל - אך כמה שעות לפני כן מטוסי הקרב של חיל האוויר הופעלו".

"אנחנו יודעים מה היו היעדים של הפיגוע שתכננו האיראנים", הוסיף. "הטסת רחפנים המטילים כמה קילוגרמים של חומרי נפץ לעבר מטרות ישראליות בצפון. עקבנו אחריהם במשך תקופה – ובימים האחרונים ביתר שאת. הם פעלו בסיוע מיליציות שיעיות מקומיות".

מנליס הסביר מדוע באופן חריג לקחה ישראל אחריות על תקיפה שיוחסה לה. "במערכה שבין המלחמות, זה מתווה אחר. כאן סיכלנו פיגוע", אמר. "האיראנים תכננו להרוג אזרחים וחיילים ישראלים בשטח ישראל. זה לא מתחת לסף הרעש. מדיניות סיכולי פיגועים היא עשייה גלויה".

אינפוגרפיקה של סיכול פיגוע כוח קדס בסוריה
אינפוגרפיקה של סיכול פיגוע כוח קדס בסוריה | צילום: דובר צה''ל

בשעות הצהריים התייחס דובר צה"ל, רונן מנליס, לתקיפה בסוריה. "ביום חמישי בערב זיהינו ארבעה פעילים בצפון רמת הגולן, מתכוננים לבצע פיגוע", אמר בשיחה עם כתבים צבאיים. "הם נחתו בשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק ומשם נסעו לווילה שהוחכרה על ידי הסורים לצורך תכנון הפיגוע, שאושר על ידי ראש כוח קודס, סולימאני. לאחר שזיהינו את החולייה שובש הפיגוע אך הרחפנים הושארו אצלם, הלילה תכננו האיראנים להוציא שוב את התקיפה לפועל - אך כמה שעות לפני כן מטוסי הקרב של חיל האוויר הופעלו".

"אנחנו יודעים מה היו היעדים של הפיגוע שתכננו האיראנים", הוסיף. "הטסת רחפנים המטילים כמה קילוגרמים של חומרי נפץ לעבר מטרות ישראליות בצפון. עקבנו אחריהם במשך תקופה – ובימים האחרונים ביתר שאת. הם פעלו בסיוע מיליציות שיעיות מקומיות".