צה"ל: בית המחבל שרצח את רנה שנרב במעיין בדולב ייהרס

הצבא הודיע למשפחתו של קסאם שבלי, שהשתתף בפיגוע במעיין דני שבו נרצחה הנערה ונפצעו אביה ואחיה, כי יהרוס את הבית שבו התגורר

הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב
הפיגוע במעיין בדולב, רנה שנרב | צילום: באדיבות המשפחה, רועי תורתי

צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) כי ביתו של קסאם שבלי, המחבל שהשתתף בפיגוע במעיין דני ליד דולב, שבו נרצחה רנה שנרב ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר, ייהרס. הודעה על הכוונה להרוס את הבית נמסרה אמש למשפחתו.

כזכור, לפני כחודש הודיע צה"ל למחבלים וליד חנאתשה ויזמן מגאמס, שהיו גם הם חלק מהחוליה שהניח את מטען החבלה במעיין. לפני כשלושה חודשים סאמר ערביד, ראש החולייה שביצעה את הפיגוע, השתחרר מבית החולים בירושלים ועבר לחקירה בשב"כ.

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב ז''ל | צילום: תנועת בני עקיבא

לאחר הפיגוע, אחיו של איתן, שמוליק שנהב, סיפר כי השלושה דיווחו למוקד שהם בדרכם למקום, וירדו למעיין רק לאחר שנאמר להם כי ישנה אבטחה במקום. לדבריו, אביה של הנרצחת ניסה להנשים אותה, אך הדבר לא עלה בידיו. המעיין שבו נרצחה רינה נקרא גם "עין דני", על שמו של דני גונן, שנרצח במקום ב-2015.

צבי חפץ, מתנדב מד"א בעברו מדולב, שהגיע לזירת הפיגוע סיפר: "לצערי לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה של הנערה. מדובר בזירה מאוד קשה, ולכן רצינו פחות להתעסק בתחקור ויותר רוצים להציל חיים. הבנו את האירוע, והמשכנו לפינוי באמבולנסים ומסוקים. מעין דני הוא אחד המקומות המתויירים באזור, במיוחד בימי שישי. אני מבין שהיום לא הייתה שם אבטחה בזמן המקרה, אני לא יודע מדוע".

עין בובין הסמוך להתנחלות דולב
עין בובין הסמוך להתנחלות דולב | צילום: רועי תורתי

פרמדיק מד"א, זאבי חפץ, סיפר: "הייתי בביתי ביישוב הסמוך דולב, כשלפתע שמעתי רעש חזק של פיצוץ והבנתי שמשהו קרה. מיד לאחר מכן, הזניקו אותי ודיווחו לי שיש פיגוע. עליתי לאמבולנס מד"א שנמצא בכוננות ביישוב, ונסעתי במהירות למקום. המראה בזירת הפיגוע היה קשה. הענקנו טיפול רפואי לפצועים, בהם גבר כבן 46, שהיה בהכרה מלאה, וסבל מפגיעות מרסיסים ומהדף בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שבזמן שטיילו, לפתע נשמע פיצוץ עז, ושלושתם נפגעו. לאחר שייצבנו את מצבו, והענקנו לו טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים וסיוע נשימתי, העברנו אותו לאמבולנס, ופינינו אותו לחבירה עם מסוק צה"ל, שנחת בסמוך".