האב שנפצע בפיגוע סמוך לדולב: "רינה לא סבלה - חייה נלקחו מיד"

איתן שנרב, שנפגע בפיצוץ המטען במעיין דני, סיפר לחדשות 13 על בתו: "הייתה מתוקה מדבש". בשיחה עם כתבים שחזר את רגעי האימה: "אני זוכר הכול - הסתכלתי למטה אבל רינה כבר לא הייתה בחיים"

זמן צפייה: 03:15

איתן שנרב, שנפצע מוקדם יותר היום (שישי) בפיגוע במעיין בדולב, שחזר את הרגעים שלפני הפיצוץ שגבה את חיי בתו רינה בריאיון ב"שישי" עם אילה חסון: "רינה לא סבלה - הקב"ה לקח אותה בשנייה הראשונה. אני חובש, ניסיתי קצת החייאה, לא היה מה לעשות".

"כל הירידה מהחניה עד לפיגוע הייתה בערך 3-4 דקות. כל הדרך הזאת דביר אמר לי 'אבא בוא ננצל את הזמן, יש לי קורס חובשים, בוא תשאל אותי שאלות' - ואחרי הפיגוע עשיתי לו ח"ע מהציצית", סיפר איתן. "אני נפגעתי בבטן בעיקר, ויש לי רסיס בבטן ושבר באגן. אני מכיר את זה, ישר הבנתי שזה מטען. ברגע הראשון עוד הייתה לי מחשבה שאולי אני תכף אתעורר מהחלום, אבל הבנו ישר".

איתן הוסיף וסיפר שרינה הייתה "מתוקה מדבש, בחורה מתוקה כל כך. כשראיתי אותה אחרי זה, אמרתי שהיא הרוגת מלכות בשביל עם ישראל. היא כ"כ התחזקה בחודשים האחרונים בתורה ומצוות".

עוד בחדשות 13:

"ביקשה להוסיף אור": נרצחת הפיגוע במעיין בדולב הובאה למנוחות

הותר לפרסום: רינה שנרב בת ה-17 מלוד נרצחה בפיגוע סמוך לדולב

"הגעתי לזירת הפיגוע – וגיליתי שהפצועים הם קרובי משפחה שלי"

Qrrnsl
איתן שנרב | צילום: סרג'יו דרור, חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190823-1849' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם אביה של רינה, איתן, רגעים אחר קבורתה' kid='1_y2dslmty' duration='653'']

מוקדם יותר היום, רגעים ספורים אחרי לווית בתו, סיפר איתן כי "אני זוכר הכול - התחלנו לרדת לכיוון המעיין, וכשהגענו ראיתי מטען צד גדול - והכול היה שחור. שמעתי את בני דביר צועק לי, ואני צעקתי ישר לרינה, אבל הסתכלתי למה וראיתי שהיא כבר לא בחיים".

האב, שעדיין מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים במצב בינוני, סיפר: "מיד כשראיתי את רינה אמרתי לעצמי שאנחנו נצא מזה חזקה, לא ניכנס לייאוש. אנחנו חייבים לשמור על המשפחה, חייבים לחזק את עם ישראל וארץ ישראל. גם דביר אמר לי - 'אבא, אנחנו נהיה חזקים, נשמור על עם ישראל וביחד נתקדם הלאה'. זה גם מה שאמרתי לרינה באותו רגע. הפנים שלה היו שלמים ושלווים. נתתי לה נשיקה ואמרתי לה שאנחנו נדאג להיות חזקים".

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב | צילום: תנועת בני עקיבא

"דביר התחיל לאבד הכרה", המשיך שנרב. "הוא אמר לי שהוא מאבד הכרה, ותוך כדי הנחה אותי להוריד נעליים ומכנסיים. הוא אמר שזה יעזור לחובשים שיגיעו עוד מעט. דביר עכשיו בקורס חובשים של מד"א, ממש לפני הפיגוע דיברנו על חובשי עורקים, על מד"א". עוד אמר האב: "חשוב לי להגיע למקומות כאלה. אני מרגיש עם זה הכי טוב שיש, אני הולך למקומות חשובים בארץ ישראל. זה מה שמחייה אותי ואת המשפחה שלי. אלה המקומות שאני אוהב לטייל בהם, זה כל כך חזק. זה נותן לי כוח לחיים.

"אנחנו נמשיך - אין לנו ברירה אחרת", סיכם האב. "אין לנו מקום אחר. ככה חינכנו את הילדים שלנו, ואני מקווה שהקב"ה ייתן לנו כוח להמשיך כך. מי שעושה את המצוות יש לו חוזק – ככה מסופר בפרשת השבוע".

Gdfgdfg
לווייתה של רינה שנרב

מוקדם יותר היום, הובאה למנוחות רינה שנרב שנרצחה בפיגוע, בבית העלמין בלוד. אחותה, תמר לבנוני, ספדה לה: "זכינו להיות לצידך במשך כמעט 17 שנה. זכינו לקבל מהטוב שבך, מהרגישות שבך. זכינו לראות איך כל הזמן שאפת להתקדם ללמוד ולהבין. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות. החלל שנוצר הוא לא רק במשפחה שלנו. החלל הוא חלל כללי, חור שנפער בלב האומה. רינה תמיד חיפשה להוסיף אור. להתקדם לעבר האמת".

דודה של רינה, אלי ויסברג, אמר בלוויה: "אנחנו מבינים עד כמה גדול המאבק שאנחנו נמצאים בו, כמה קשה המלחמה. המלחמה של התקווה נגד הייאוש, של אור נגד חושך. באנו ללוות את רינה האהובה שלנו, שהייתה כל הדברים האלה. אביה איתן ביקש מאיתנו שנעסוק רק בכוחות שיש לנו, באהבה שיש לנו, בעם הנפלא שלנו, בארץ שלנו. לא לעסוק בכעס ובריב. להיות ראויים לקורבן הזה שהקרבנו היום".

שמוליק שנהב, דודה של הנרצחת, נפרד ממנה: "את היית נוחה לכל אדם. נוחה לכל מי שנמצא סביבך – משפחה, חברות, אנשים מסביב. הקרנת לכל מי שנמצא מסביבך. משפחה שכולה עם ישראל מוותרת על עצמה בשביל ארץ ישראל, בשביל תורת ישראל. אתם לא מכירים הרבה משפחות כאלה. שמוותרות על כל טוב אישי להן בשביל העם כולו. בשביל לשרש את מקומנו כאן בישראל. אמר לי איתן לומר לך שהוא נשק על לחייך, וחיבק אותך באותו מקום ונפרד ממך לשלום.