לאחר חקירת שב"כ: ראש החוליה שרצחה את רינה שנרב במצב אנוש

סאמר ערביד, מהנדס המטענים שאחראי לפיגוע במעיין בדולב, אושפז בביה"ח כשנשקפת סכנה לחייו, לאחר שחש ברע בזמן חקירתו, שהתנהלה עם היתרים משפטיים מיוחדים. שב"כ: "הנחקר הועבר לטיפול רפואי"

זמן צפייה: 01:20

סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רינה שנרב בפיגוע במעיין דני הסמוך ליישוב דולב בחודש שעבר, אושפז שלשום בבית החולים במצב אנוש כשסכנה נשקפת לחייו. זאת, לאחר שחש ברע במהלך חקירתו בשב"כ. ערביד, שגם היה מהנדס המטענים, נחקר בשב"כ עם היתרים משפטיים מיוחדים לאחר שבמערכת הביטחון הבינו כי בידי החוליה מטען נוסף לפיגוע נוסף. ערביד אושפז בבית חולים ככל הנראה בשל אירוע לב.

בתגובה למקרה מסר השב"כ: "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור אשר ביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני, שבו נרצחה רינה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הוא הועבר לבדיקות ולטיפול רפואי בבית החולים. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים".

מוקדם יותר הערב הותר לפרסום ששלושת המחבלים שהניחו את המטען שממנו נרצחה רינה שנרב ז"ל, נלכדו בפעילות משותפת של שב"כ צה"ל והמשטרה. בפיגוע, שאירע ביום ה-23 לאוגוסט, נפצעו גם אביה של רינה, הרב איתן שנרב, ואחיה, דביר שנרב.

הפיגוע במעיין בבנימין - כתבות נוספות: 

המעגל נסגר: נעצרו חברי החוליה שרצחה את רנה שנרב בבנימין

לציון יום הולדתה של רינה שנרב: חברותיה יערכו ערב התרמה לזכרה

איתן שנרב השתחרר מביה"ח: "מודה לעם ישראל שעטף אותנו"

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב ז''ל | צילום: תנועת בני עקיבא

בתגובה ללכידת המחבלים מסרה משפחת שנרב: "לכל אורך הדרך היה לנו אמון מלא בכוחות הביטחון, ואנחנו מודים להם על המאמצים האדירים שהושקעו בלכידת הרוצחים. אנו קוראים לממשלת ישראל להעניק ביטחון מלא לכל מטייל בכל מקום, ולבנות חיים בכל מקום שבו ביקשו לקחת חיים; ומעם ישראל - להמשיך לחיות, לטייל ולהוסיף טוב בכל רחבי ארצנו האהובה".

סך הכל נעצרו שלושה פלסטינים שהיו מעורבים בהנחת המטען. השלושה תושבי אזור רמאללה, הם פעילי ארגון החזית העממית, שתכננו את הפיגוע וביצעו אותו. בנוסף הם חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה, ובתכנון פיגועי מטען וחטיפה. שניים מהם נעצרו כבר בימים שלאחר הפיגוע. משפחתה של רינה עודכנה הערב בדבר המעצר.

Whatsapp Image 2019 08 26 At 0
מעצר חוליית המחבלים החשודים ברצח רנה שנרב | צילום: דובר צה''ל

ראש החוליה, סאמר מינא סלים ערביד, בן 44, תושב רמאללה, מבכירי החזית העממית בגזרה. בעבר נעצר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור, כולל בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים בזמן האינתיפדה השנייהואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד הוא זה שהכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

הרב איתן שנרב, שנפצע בפיגוע במעיין דולב
הרב איתן שנרב, שנפצע בפיגוע במעיין דולב | צילום: חדשות 13

מחבל נוסף בחוליה, קסאם עא כרים ראגח שבלי, בן 25, תושב כובר, שהיה עצור בעברו על מעורבותו בפעילות טרור. קסאם ייצר את חומר הנפץ שממנו הורכב המטען, סייע בהרכבת המטען והיה שותף להפעלתו בשטח. פעיל שלישי בחוליה הוא יזן חסין חסני מג'מאס בן 25 תושב רמאללה. גם הוא היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור, והיה שותף לתכנון וביצוע הפיגוע.

בנוסף לשלושה, נעצר חבר חוליה נוסף בשם נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, בן 21, תושב ביר זית, פעיל ארגון הסטודנטים של החזית העממית באוניברסיטת ביר זית. כמו כן, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות החוליה, והוא פוצץ בשטח על ידי כוחות הבטחון.

Whatsapp Image 2019 08 26 At 0
מעצר חוליית המחבלים החשודים ברצח רנה שנרב | צילום: דובר צה''ל

עם היתרים משפטיים מיוחדים