בעקבות העלייה במספר הנדבקים: צה"ל מחזיר את שיטת הקפסולות

הצבא יצמצם משמעותית את כמות הטקסים והמשתתפים בהם ויאסור על כניסת אזרחים לבסיסים למעט מקרים חריגים. לא חל שינוי ביציאות חיילים הביתה, אך הם יידרשו להיערך לעוצר יציאות

זמן צפייה: 02:12

מגפת הקורונה: בעקבות העלייה במספר הנדבקים ברחבי הארץ, צה"ל הודיע היום (שני) כי יחמיר את הנחיות הבריאות ויחזיר את שיטת הקפסולות. ביחידות הפתוחות - כל מפקד יקבע את השיטה, בהתאם לאופי היחידה במטרה לצמצם מפגשים בין המשמרות, וביחידות הסגורות - חיילים יחזרו מחופשה לקפסולה פלוגתית לחמישה ימים ולאחר מכן יחברו למסגרת הגדודית.

לא חל שינוי ביציאות חיילים הביתה, אך הם יידרשו להיערך לעוצר יציאות של כחודש. בחזרה מהחופשה יתושאלו החיילים לגבי תסמינים והימצאות בקרבת חולי קורונה. אם יימצא בביתו של חייל חולה קורונה מאומת, החייל ידווח על כך למפקדיו ויכנס לבידוד שלא בביתו או יישאר בבסיס. כמו כן, החיילים מתבקשים להימנע לחלוטין מהימצאות במקומות סגורים המוניים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אין מצב חירום": עימות בקבינט הקורונה על החזרת איכון השב"כ

אמנסטי: מרוקו השתמשה בתוכנת ריגול ישראלית נגד עיתונאי מקומי

נתניהו בקבינט הקורונה: נשקול להגביל התקהלויות – אם נזדקק לכך

חיילי שייטת 13 משתמשים בטכנית דחיסת החמצן לטובת חולי קורונה | צילום: דובר צה''ל

נוסף על כך, יצומצמו משמעותית כמות הטקסים והמשתתפים בהם. טקסים הכרחיים ייערכו בשטח פתוח בלבד, ובהגבלת 150 משתתפים תוך עטיית מסיכות בהשתתפות הורים ומשפחה גרעינית בלבד. כניסת אזרחים לבסיסים תיאסר, למעט מקרים חריגים.

השימוש בתחבורה ציבורית מאושרת לכלל יחידות צה"ל, אך חל איסור על נסיעה ברכבת עד להודעה חדשה, למעט עובדי צה"ל. בנוסף, בימי ראשון לא תתאפשר עלייה לאוטובוס בתחנה מרכזית לפני השעה 12:00, וביום חמישי אחרי השעה 12:00. כלל הגבלות ההיסעים חלות גם על אוכלוסיית משרתי המילואים.