לאחר האישום: צה"ל החל בהריסת בית המחבל שרצח את אסתר הורגן

דו"צ הודיע כי כוחות הביטחון פועלים בכפר טורה להריסת שתי קומות שבהן התגורר מוחמד קבהא, שחבט למוות בבת ה-52 לפני כחודשיים

הריסת בית המחבל מוחמד קבהא
הריסת בית המחבל מוחמד קבהא | צילום: ידיעות מהשטח

דובר צה"ל הודיע היום (רביעי) כי כוחות הביטחון החלו להרוס את ביתו של מוחמד קבהא בכפר טורה, המואשם ברצח אסתר הורגן לפני כחודשיים. צה"ל צפוי להרוס את שתי הקומות שבהן התגורר המחבל.

בשבוע שעבר הגיש התובע הצבאי כתב אישום נגד מחמד מרוח סלימאן קבהא בגין רצח מכוון של בת ה-52 בחודש דצמבר האחרון ביער ריחן שבצפון השומרון. "חבט באמצעות אבן בראשה עד שראה כי תנועותיה פסקו וקולה נדם", נכתב.

מחמד מרוח כבהא, שרצח את אסתר הורגן
מחמד מרוח כבהא, שרצח את אסתר הורגן | צילום: דוברות שב''כ

על פי כתב האישום, קבהא הבחין בהורגן לאחר שהגיח מבין העצים, ומשזיהה כי היא יהודייה, החליט לבצע פיגוע על רקע לאומני. בהמשך, הוא רדף אחריה לאורך 15 מטרים עד שתפס אותה והשליך בצד השביל בו רצה, וכתוצאה מכך היא נחבלה בראשה והחלה לדמם.

בעודה בהכרה, הורגן החלה לזעוק לעזרה תוך שהיא מתנגדת למעשיו של החשוד באמצעות רגליה וידיה. בעקבות כך, קבהא התיישב מעליה ושם את ברכיו על ידיה בכדי למנוע ממנה להתנגד, לאחר מכן הוא הרים אבן גדולה וחבט פעמיים בראשה של הורגן, מה שהגביר את הדימום מראשה. לאחר מכן, הוא הניף אבן גדולה עוד יותר וחבט באמצעותה שוב פעם בראשה וגם לה לחבלות קשות, לרבות שברים בידיה ובצלעותיה.

אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון
אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון | צילום: באדיבות המשפחה

משהבין החשוד כי גרם למותה של הורגן, הוא החל במנוסה מזירת הרצח, אך חזר על עקבותיו כדי לקחת את מכשיר הטלפון של הורגן. לאחר שעזב את המקום, הוא כיבה את הטלפון שלה והשליך אותו בין העצים ביער, תוך שהחליף את בגדיו שהיו מגואלים בדמה של הנרצחת. מאוחר יותר באותו יום, החשוד הגיע לביתו, שם התקלח והחליף בגדים.

זאת ועוד, הנאשם יצא לכיוון דיר אל גצון, שם פגש בשני בני דודיו וסיפר להם כי רצח אישה יהודייה. בתגובה, השניים אמרו לו כי יסייעו לו בכל מה שצריך. במשך מספר ימים החשוד הסתובב בכפרים ערביים ובהרים, עד שערב אחד הגיע אחיו של חברו וסיפר כי בני משפחתו מחפשים אחריו. בשל כך, הוא עזב את מקום המסתור שלו ושב אל ביתו בטורה אלערביה ולן שם. למחרת, ב-24 בדצמבר 2020, קבהא נעצר בביתו על ידי כוחות הביטחון.