"חמאס באולטימטום לישראל: יישום ההבנות עד הסופ"ש - או הסלמה"

העיתון "אל-אחבאר" דיווח שהפלגים הפלסטינים איימו כי במידה שירושלים לא תעמוד במחויבויותיה, הכוללות את הכנסת הכסף הקטארי לרצועה והגדלת אספקת החשמל - יסלימו את המצב בשטח

זמן צפייה: 00:59

גורם בחמאס אמר הבוקר (שלישי) לעיתון "אל-אחבאר", הרואה אור בלבנון, כי הפלגים הפלסטינים בעזה העבירו באמצעות המתווכים המצרים איום ישיר לפיו במידה וישראל לא תיישם את ההבנות הכוללות את הכנסת הכסף הקטארי והגדלת אספקת החשמל לרצועה עד סוף השבוע - הם יסלימו את המצב בשטח.

לפי הגורם, חמאס ביקש מהמתווכים להפעיל לחץ על ישראל ליישם את ההבנות בדחיפות, נוכח התסיסה האחרונה ברצועה, שעלולה להוביל לפעולות של חדירות בגבול. זאת, ברקע הדיווחים לפיהם שגריר קטאר בעזה, מוחמד אל-עמאדי, יגיע ביום רביעי לתל אביב וייפגש עם בכירים בישראל, וביום חמישי יפקח על על חלוקת מענק קטארי נוסף ברצועה.

לכתבות נוספות בנושא: 

ברקע המתיחות בדרום: "שגריר קטאר לעזה ייפגש עם בכירים בישראל"

עקב ההסלמה בדרום: "תגלית" תגביל את פעילותה בעוטף עזה

גורם מדיני: "ישראל פועלת לעידוד הגירה מרצועת עזה"

מפגינים פלסטינים בסמוך לגבול רצועת עזה
מפגינים פלסטינים בסמוך לגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13

ביום שני כאמור, דיווח העיתון "אל-קודס" מפי גורמים פלסטינים יודעי דבר כי הפגישה תעסוק בין היתר ביישום ההבנות בין הצדדים. ביום חמישי תערוך המשלחת פגישות בעזה, ובמהלכן ידון השגריר עם מומחים טכניים ומהנדסים בנוגע לסוגיית החשמל ברצועה.

מוקדם יותר באותו היום דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי אל-עמאדי יגיע לרצועת עזה ביום חמישי ויפקח על חלוקת מענק קטארי נוסף. על פי הדיווח, אל-עמאדי יגיע לרצועה דרך מעבר ארז, וישגיח על חלוקת המענק - שיעמוד על מאה דולרים לכל משפחה נזקקת.

פגישת הפלגים הפלסטינים עם המשלחת המצרית
פגישת הפלגים הפלסטינים עם המשלחת המצרית | צילום: החדשות 13

בתוך כך, הפלגים הפלסטינים ברצועה הוציאו הודעה משותפת, ובה הכריזו כי "האויב הציוני הוא האחראי על תקיפת הצעירים המתקוממים בעזה, משום שהוא ממשיך במצור על עזה, בהתנכלויות חוזרות ונשנות על מסגד אל-אקצא ובפגיעה בזכויות האסירים".

עוד הזהירו כי "מה שעושים הצעירים הפלסטינים המתקוממים בעזה הוא בבחינת אזהרה לפני פיצוץ. הזהרנו את האויב הציוני פעמים רבות לבל ימשיך בפשעיו, אך הנהגתו ממשיכה לשחק באש והיא תיכווה ממנה. עזה היא הר געש מבעבע. קוראים לבני עמנו בגדה ובירושלים ובישראל להבעיר את האדמה הכבושה מתחת לרגלי חיילי האויב".

בד בבד, העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" פרסם מפי גורמים בחמאס כי הפעולות האחרונות נגד ישראל היו יוזמות פרטיות של חלק מהפעילים, ואינן משקפות הנחיות או אישור של הנהגת הארגון. עוד הדגישו הגורמים כי בשיח הפנים פלסטיני קיים חשש שפעולות אלה יובילו למלחמה נרחבת בעזה - שאיש אינו מעוניין בה, והוסיפו כי הנהגת הארגון מנסה לרסן את המהומות במטרה לשמור על היציבות.