התיק נגד השוטר שירה למוות בגבר הלוקה בנפשו שדקר אותו - נסגר

מח"ש הודיעה כי השוטר שירה בשיראל חוברה באפריל אשתקד פעל על פי נהלי פתיחה באש, ושביצע את הירי לאחר שהיה בסכנת חיים. "ניסה להימלט לאחר שנדקר ברגלו, אך הופל ונשקפה לו סכנה ממשית"

זמן צפייה: 02:03

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (חמישי) על סגירת התיק נגד השוטר שירה למוות בסוף אפריל אשתקד בשיראל חוברה, גבר מראש העין שסבל ממחלה נפשית ודקר את השוטר, מחוסר אשמה. כך נמסר למשפחתו.

מהחקירה עלה כי השוטר ניסה להימלט מפני חוברה שהיה חמוש בסכין, וביצע את הירי רק לאחר שחש סכנה לחייו. חוברה הצליח להפיל את השוטר, וכשזה הבחין שהוא קם, ירה לעברו כמה כדורים, כך על פי מח"ש.

תיעוד אירוע הדקירה והירי בראש העין
תיעוד אירוע הדקירה והירי בראש העין

מתחקיר האירוע, שכלל גביית עדויות וצפייה בסרטונים מהתקרית, עלה כי אמו של חוברה התקשרה למשטרה כדי להזהיר שבנה, שכאמור סבל ממחלות נפשיות, איים לדקור כלבים וחתולים.

השוטר הגיע למקום, אך הסביר לבני המשפחה שאינו יכול לעכב או לעצור אותו משום שלא ביצע עבירה פלילית. לאחר התייעצות עם קצינים בתחנה, הפנה את המשפחה לפסיכיאטר המחוזי.

אולם, מיד לאחר מכן, על פי הודעת מח"ש, החל חוברה לרוץ לעבר השוטר וניסה לדקור אותו בפלג גופו העליון. השוטר ניסה להתחמק, אך חוברה דקר אותו ברגל. השוטר הדף את חוברה וניסה להימלט מהמקום, אך זה דלק אחריו.

תיעוד הדקירה הראש העין
תיעוד הדקירה הראש העין

משהבחין השוטר כי חוברה קרוב אליו מאוד, ירה לעבר חוברה כמה כדורים. אולם, האחרון לא עצר והפיל את השוטר. כאמור, כשהבחין השוטר שחוברה מנסה לקום שוב - ירה בו למוות כמה כדורים.

"ממכלול הראיות עלה כי השוטר פעל מתוך הגנה עצמית וכי נשקפה לו סכנת פגיעה ממשית, והוא אף נפגע באירוע בפועל כתוצאה מדקירת סכין ברגלו", נכתב בהודעת מח"ש. "השוטר פעל לפי נוהל פתיחה באש של משטרת ישראל".

עם זאת, מח"ש ציינה כי היא תעביר למחלקת המשמעת במשטרה את בחינת התיק, זאת נוכח ממצאי החקירה, לפיהם לא גובש נוהל עבודה בטיפול באנשים לוקים בנפשם לאחר מותו של יהודה ביאדגה.

עורך הדין שגיא בלומנפלד ממשרד ברטל כהן מסר בתגובה: "הראיות שנאספו בחקירה המקיפה שערכה המחלקה לחקירות שוטרים הוכיחו את שטען השוטר – כי פעל להגן על חייו, וביצע ירי אך ורק כמוצא אחרון ועל פי הנהלים. המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לסגור את התיק – וטוב שכך עשתה, כיוון שיש לשמר את הלגיטמיות של איש משטרה לבצע ירי במצבים המסכנים באופן חמור את גופם או חייהם שלו, או של האזרחים שעל הגנתם הוא מופקד. לצד האמור, אנו מביעים את צערנו בפני משפחת המנוח על אבדנם, בנסיבות הטראגיות בהן התרחשו הדברים".