עם מוניטור מיוחד: צה"ל סיפק לשיבא 100 מכונות הנשמה שפיתח

אגף המודיעין העביר למערכת הבריאות לראשונה מכונות שפותחו ביחידה שעוסקת בהמצאות טכנולוגיות למבצעים מודיעיניים. משרד הבריאות הזמין אלף מוניטורים נוספים. "מרגישים עכשיו יותר בטוחים"

זמן צפייה: 01:54

אגף המודיעין סיפק היום (חמישי) לראשונה 100 מכונות הנשמה לבית החולים שיבא שבתל השומר. מדובר במכונות שפותחו ביחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין בצה"ל, שעוסקת בימים כתיקונם בהמצאות טכנולוגיות למבצעים מודיעיניים מעבר לקווי האויב במערך המבצעים המיוחדים. במקביל, משרד הבריאות הזמין 1,000 מוניטורים נוספים שהיחידה פיתחה.

בשיחה עם הכתבים הצבאיים אמר ראש הפרויקט בצה"ל רב סרן ש' מיחידה 81 כי "התחלנו את הפיתוח ברעיון שאנחנו מחפשים מוצרים זמינים. בעולם אין רכש בין-לאומי של מכונות הנשמה ואין הגעה של מוצרים לישראל. פיתחנו מוניטור מיוחד וסכמת הנשמה שתהווה בסיס ליכולת הנשמה פולשנית לחולים שיהיו מורדמים ומונשמים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה תאשר הקלות על בני ברק: תתאפשר כניסה ויציאה ברכב פרטי

אסיפות הורים מקוונות: תוכנית הלמידה מרחוק של משרד החינוך

מספר המתים מקורונה עלה ל-140; 12,591 חולים – בהם 140 מונשמים

מכונת הנשמה כחלק מפרויקט ''אוויר לנשימה''
מכונת הנשמה כחלק מפרויקט ''אוויר לנשימה'' | צילום: דובר צה''ל

"היינו חייבים למנוע הכנסת מזהמים לאוויר ואיך לחבר את כל המידע למערכת התקשורת של בית החולים. המערכת משדרת את המידע ונותנת מידע על כל חולה וחולה", הסביר ראש הפרויקט. "על המוניטור נרשם עכשיו פטנט"

דוקטור עמית זבתני, מוביל הפרויקט מטעם שיבא סיפר כי "אחרי חודש של עבודה משותפת מבחינה פיתוחית וקלינית הגענו ל'פינאלה'. אנחנו מרגישים עכשיו יותר בטוחים לקראת רגע שאולי מכונות ההנשמה ייגמרו בבתי החולים. חשבנו בכל התהליך על הגרוע מכל".

מוביל פרויקט ''אויר לנשימה'' מטעם בית החולים ״שיבא״, ד״ר עמית זבתני
מוביל פרויקט ''אויר לנשימה'' מטעם בית החולים ״שיבא״, ד״ר עמית זבתני | צילום: דובר צה''ל

"רצינו מערכת פשוטה וקלה לתפעול שתוכל להיות מופעלת לא רק על ידי רופאים מרדימים. בעתיד המערכות גם יאבחנו מחלות בריאות", המשיך דוקטור זבתני. "אנחנו נתרום למאמץ המלחמתי כמה שצריך. נשמח גם לתרום מהידע שלנו ויכולת ההסבה הזו למדינות אחרות שמצבן פחות טוב ממצבה של מדינת ישראל".

מוניטור מכונת ההנשמה כחלק מפרוייקט 'אוויר לנשימה'
מוניטור מכונת ההנשמה כחלק מפרוייקט 'אוויר לנשימה' | צילום: דובר צה''ל