חיילים השבים מחו"ל לא יוכנסו לבסיס; 700 תלמידים מי-ם בבידוד

בשל התפרצות הקורונה, בצה"ל החליטו להרחיב את הנהלים: חיילים החוזרים מכל המדינות לא ישובו לשירות ל-14 ימים • החל ממחר כל הנכנסים לביה"ח הדסה בירושלים יצטרכו למדוד חום ולעבור תשאול

זמן צפייה: 01:54

נגיף הקורונה: בניסיון להילחם בהתפשטות הווירוס, בצה"ל החליטו היום (שני) על הרחבת הנהלים וכעת, חיילים השבים מכל המדינות - גם אלו שלא נמצאות ברשימה של משרד הבריאות, לא יוכלו להיכנס לבסיסים במשך כשבועיים. עד כה, 2,100 חיילים מבודדים - ו-300 כבר סיימו את תקופת הבידוד וחזרו ליחידות.

בתוך כך, כ-700 תלמידים ומורים מבית הספר הדו-לשוני "יד ביד" בירושלים החלו היום תקופת בידוד של 14 יום - זאת לאחר שכמה תלמידים מבית הספר ביקרו בבית סאחור, הסמוך לבית לחם. לבידוד נכנסו גם 14 מורים מבית הספר "נזירות סיליזיאן" בנצרת, שביקרו גם הם באתר. נוסף על כך, החל ממחר כל המבקרים בבית החולים הדסה בירושלים יצטרכו למדוד חום ולעבור תשאול בכניסה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו שוחח עם מנהיגים זרים על הקורונה; בידוד לשבים ממצרים

ירידות שערים חדות בשל הקורונה: עיכוב בפתיחת המסחר בבורסה

בהלת הקורונה: הנחיות חדשות לנוסעים בתחב"צ; מצעד החיים נדחה

התפשטות הקורונה בישראל
התפשטות הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בדיון שנערך הבוקר בנוכחות הרמטכ"ל אביב כוכבי ופורום מטכ"ל הוחלט על הקמת מתקן צה"לי לטיפול בנגיף. כמו גם, נקבע כי כל הגיוסים החל מהחודש ייעשו ללא מלווים, ואילו מלש"בים הנמצאים בבידוד יוכלו לעבור מיון וגיבוש מאוחרים. עוד נקבע כי הסגר בשטחים יוותר עד יום רביעי לפחות, וכי החל מעתה והלאה - כל אזרח שייכנס לבסיס צה"לי יצטרך לענות על טופס תשאול. כמו כן, הרמטכ"ל הנחה לתכנן מחדש את האימונים.

בצה"ל הודיעו גם כי הם מעלים את המוכנות לסיוע למשרדי הממשלה, וכי הם מתכוניים לאישפוז המוני במתקנים צה"ליים. בנוסף, הם יסייעו למשטרה באכיפת בידוד ויעזרו לטהר מתקנים ציבוריים. הם הזהירו כי "אם תהיה האטה משמעותית בשוק התעופה העולמי - זה יכול להשפיע על רכש אמצעי לחימה והגעתם", לשון ההודעה.

טנקי צה''ל על גבול סוריה
טנקי צה''ל על גבול סוריה | צילום: רויטרס

במקביל, שר הביטחון נפתלי בנט קיים הערכת מצב בנושא היערכות מערכת הביטחון להתפשטות הנגיף. בנט הנחה את משרד הביטחון לסייע למשרד הבריאות ברכש ציוד רפואי ואמצעים תברואתיים - בדגש על אמצעי טיהור ניידים, לצד סיוע באספקה אווירית של הציוד מחו"ל, והמשך מאמצי מחקר ופיתוח לבחינת הישרדות הנגיף וגיבוש אמצעי התמודדות. בהערכת המצב השתתפו שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, סגן שר האוצר יצחק כהן, סגן שר הביטחון אבי דיכטר, סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף, עוזר השר להתגוננות ונציגי מתפ"ש, מל"ל, רח"ל, משרד הבריאות, משרד האוצר ומשרד הכלכלה.

בהתאם להמלצת כלל הגורמים, הוחלט כי בשלב זה לא יוטל סגר גורף על שטחי הרשות הפלסטינית. שר הביטחון אישר כי הסגר יפוג כמתוכנן עם תום חג הפורים - בכפוף להערכת מצב עדכנית, עם זאת - הסגר על מרחב העיר בית לחם יימשך. בנוסף, הנחה בנט את היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים לגבש מודל בידול בין האוכלוסיות ברשות הפלסטינית עליהן יוטל סגר, זאת על מנת למנוע פגיעה משמעותית במשק הישראלי והפלסטיני.

שר הביטחון נפתלי בנט בהערכת מצב על וירוס הקורונה
שר הביטחון נפתלי בנט בהערכת מצב על וירוס הקורונה | צילום: תקשורת שר הביטחון

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם את המקומות בהם שהה חולה מספר 29 מאזור המרכז בשנות ה-40 לחייו:

1. בתאריך 28.2 בין השעות 17:00-18:30 בית כנסת חב"ד בישוב ענב.

2. בתאריך 29.2 בין השעות 10:30-12:30 בית כנסת חב"ד בישוב ענב.

3. בתאריך 1.3 בין השעות 17:00-18:30 סופר אושר עד בפתח תקווה. 19:30-21:00 הקניון הגדול בפתח תקווה. חנויות גלי, זארה, אלדו, ספרינג, סושייה אושי אושי ובית קפה ניו דאלי.

4. בתאריך 2.3 בין השעות 17:00-17:30 קלפי במועדון בישוב ענב.

5. בתאריך 3.3 בין השעות 11:00-12:30 בית אבות נווה אורה, רחוב ארגמן ירושלים מחלקת תשושי נפש.

6. בתאריך 3.3 בין השעות 12:30 עד 13:30 קניון רב שפע ברחוב שמגר בירושלים, בקומה האחרונה, בשתי חנויות: אביזרים לפורים וחנות לבייגלה

7. בתאריך 7.3 שבת זכור תפילת שחרית בין השעות 09:30 ל 10:00 עזרת גברים בית הכנסת חסידים בטלז סטון.

8. בתאריך 7.3 בין השעות 19:30-20:00 נבדק במוקד רפואי באלעד ברחוב רבי עקיבא.