בהלת הקורונה: צה"ל אסר על יציאת כל החיילים והקצינים לחו"ל

בתום הערכת מצב הוחלט לבטל תרגילים בינ"ל, להשיב את נספח צה"ל בסין ולהקים בכל יחידה מנגון פיקוד בנושא הנגיף, בכדי למנוע את התפשטות הנגיף בצבא • המחזור הקרוב בליגת העל בכדורגל נדחה

זמן צפייה: 18:21

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי בתום הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, תיאסר יציאה לחו"ל של כלל החיילים והקצינים ממחר בשעה 12:00, אך יוקמו שתי ועדות לבחינת מקרים חריגים - בהיבטים מבצעיים ובהיבטי פרט. ישנם כ-600-500 חיילים הנמצאים בבידוד בית.

כמו כן, תרגיל ג'וניפר קוברה הדו-שנתי עם צבא ארה"ב בוטל, נספח צה"ל בסין הוחזר לישראל, בכל יחידה בצה"ל יוקם מנגנון פיקוד ושליטה לנושא הקורונה, ובוצע רכש אמצעים מיוחדים להתמודדות עם הנגיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות נגד מכבי ת"א: הפרת צו הבידוד – עבירה על החוק

ממילא ומתחם התחנה: המקומות שבהם שהתה חולת קורונה מארה"ב בי-ם

בהלה לצד התעלמות: התפשטות הקורונה היא אירוע אסטרטגי • דעה

חיילים באימון RTR2095K
חיילים באימון RTR2095K | צילום: רויטרס

ההתאחדות לכדורגל הודיעה כי בתום דיון הוחלט לדחות את מחזור ליגת העל הקרוב, שבמסגרתו אמורים להקיים משחקי הפלייאוף העליון, והם יתקיימו ב-14 במארס, במקביל למשחקי הפלייאוף התחתון.

משרד הבריאות הישראלי אישר כי התיירים מיוון ששהו בישראל וברשות הפלסטינית אובחנו כנשאי קורונה.

מוקדם יותר משרד הבריאות הודיע כי קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל, שקיימה אמש משחק בהיכל מנורה מבטחים לעיני 3,500 צופים, לא הוחרגה מתחולת צו הבידוד, וכי הפרה שלו מהווה עבירה על החוק ועלולה לגרור נקיטת צעדי אכיפה נגד המפרים של הצו.

כמו כן, משרד הבריאות הגיש תלונה נגד מנהל חנות "הפיראט האדום" באור יהודה, בטענה ששיקר לגבי משך השהות בחנות בזמן שנשא את הנגיף. כזכור, הוא אמר בתחילה ששהה בחנות שעות ספורות, ולאחר מכן התברר כי היה במקום במשך שעות ארוכות ויותר מיום אחד.

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בד בבד, תשעת נוסעי "אוניית הקורונה", שנמצאים במתחם הבידוד בבית החולים שיבא מיום חזרתם ולא נדבקו, ישוחררו היום.

בתוך כך, למרות הקורונה, משרד האוצר דיווח על עלייה בהכנסות המדינה ממיסים לחודשים ינואר-פברואר, שמשקפת לכאורה שיפור בפעילות הכלכלית. עם זאת, עיקר השיבושים במשק בשל הקורונה החלו בסוף פברואר ותחילת מארס, ולכן ההאטה בגביית המיסים עלולה להשתקף בחודש הבא. סך גביית המסים מתחילת שנת 2020 הסתכמה ב-58.2 מיליארד שקלים, גידול נומינלי של 8.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.