ישראל הציעה לעזה סיוע במאבק בקורונה - אם טרור הבלונים ייפסק

ברקע עליית מספר הנדבקים ברצועה, בישראל מעריכים כי החשש מהתפשטות המגפה יחזיר את חמאס לרגיעה. הממשלה הציעה סיוע בהתמודדות עם הנגיף, בתנאי שייפסקו הפרחת הבלונים ושיגור הרקטות

זמן צפייה: 02:03

על אף שרצועת עזה בסגר, טרור הבלונים נמשך. עם זאת, בישראל מעריכים כי ההתמודדות נגד מגפת הקורונה תגרום לחמאס להחזיר את הרגיעה - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. על כן, הוצע לארגון הטרור סיוע במאבק בנגיף כתנאי להפסקת הפרחת בלוני התבערה ושיגור הרקטות לעבר יישובי הדרום. זאת, ברקע עליית מספר הנדבקים ברצועה ל-146 בני אדם.

בתוך כך, ברקע הירי מלבנון לשטח ישראל, חזבאללה מעוניין להשאיר את חזית הצפון פעילה. לכן, צה"ל נשאר בכוננות בגבול הצפון. שני גורמים מדיניים בכירים אף אמרו לחדשות 13 כי "האירוע בצפון לא נגמר".

מוקדם יותר היום פרצו 24 שריפות כתוצאה מהמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי עוטף עזה. רובן היו בשדות קוצים באזור המועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. כמו כן, מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות. כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה מהירה וכיבו את האש.

במקביל, איים דובר חמאס בעזה פאזי ברהום בהמשך שיגור הרקטות לעבר ישראל, ואמר: "אם ההסלמה תימשך - לא נהסס להגן על עמנו בעזה ולהיכנס למערכה". ברהום האשים את ישראל במצב, וטען כי היא "נושאת באחריות המלאה לכל ההשלכות ותוצאות ההסלמה, וגם להפצצת מוצבי ההתנגדות בעזה והמשך המצור בצל התפשטות נגיף הקורונה ברצועה".

"התגובה של ההתנגדות", הוסיף הדובר, "באה במסגרת תגובה ישירה על ההסלמה של הכיבוש והפצצות מוצבי ההתנגדות". בתוך כך, מקור פלסטיני מסר לחדשות 13 כי מצרים וקטאר מתווכות בין הצדדים בניסיון למנוע הסלמה נוספת בסוף השבוע.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב הגיב למתיחות בדרום ואמר כי "מליציות פלסטיניות חייבות להפסיק מיידית את ירי הטילים וחומרי תבערה. מנגד, ישראל חייבת להחזיר את אספקת הדלק מהאו"ם לאזור. תחת הנסיבות האלו - שום תיווך לא יכול לסייע בלעצור את ההסלמה ולעזור לשפר את המצב".