מתגייסים למאבק בקורונה: הצצה למעבדה שהקים צה"ל לאבחון הנגיף

המשימה העיקרית של האלוף איציק תורג'מן היא לתמוך לוגיסטית במלחמה נגד הקורונה - בין היתר באמצעות מתחם מיוחד שהוקם בצריפין, שבו נבדקות דגימות של אנשי משטרה ושב"כ לצד פלסטינים מעזה

זמן צפייה: 05:02

"הצבא צועד על קיבתו", יודע כל חייל לצטט - וגם צה"ל של פסח 2020 צועד על הקיבה שלו. ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל, האלוף איציק תורג'מן, הוא מי שצריך להאכיל את הקיבה של כל חיילי צה"ל. זאת, ברקע שיא חסר תקדים של תלונות מצד חיילים, לוחמים, אימהות ואבות שטוענים - החיילים שלנו רעבים בבסיסים.

המשימה העיקרית של אלוף איציק תורג'מן היא לתמוך לוגיסטית במלחמה החדשה שאליה התגייס צה"ל - מלחמה בקורונה. מפקדי ומפקדות הטירונים בצה"ל, "מערך מגל", מגויסים עכשיו למטרה אחת: לתגבר את מערך בדיקות הקורונה לאזרחי ישראל, בשירות עד הבית. "כל אחד יוצא עם נהג, עם חובש, עם מפקד מלווה", הסביר תורג'מן. "אנחנו מקבלים ממד"א את כל הערכות עם ציודי המיגון", הסבירה רב"ט אושר לגטיבי. "אנחנו נוסעים עם מסכות וכפפות על הידיים".

קורונה, מעבדה, נגיף,
המעבדה הצה''לית לאבחון קורונה

בבסיס צריפין הקים צה"ל בתוך זמן קצר מעבדת קורונה, בתוך מתחם מאובטח ושמור היטב. במקור, המקום משמש לזיהוי חללי צה"ל. במתחם הזה נבדקות הדגימות – בין היתר של המשטרה, שב"כ ומוסד. בימים האחרונים התיר צה"ל לפרסם את מה שנחשב עד כה סוד רגיש: בקרוב יתחילו לבצע במקום גם בדיקות של פלסטינים. "ההסתכלות שלנו היא רחבה", הסביר תורג'מן. "יש לנו אחריות גם שם. כשההתפרצות תהיה שם, זה לא יפסח על מדינת ישראל. אני חושב שיש פה הזדמנות לא קטנה בעידן הקורונה גם בגזרות הללו".

תורג'מן מפקד לוגיסטית על כל מערך הסיוע של צה"ל לעוד ערים בארץ במודל בני ברק. האנשים שלו חילקו כבר מיליוני ארוחות בבני ברק, בביתר עילית, במודיעין עילית ועכשיו ייכנסו גם למגזר הערבי, לדיר אל-אסד ולשפרעם. “אני חושב  שניקח מהתקופה הזאת את הגאווה, איך צה"ל נראה", אמר תורג'מן. "איך שהוא ממשיך במשימות שלו, דרוך ומוכן לכל תרחיש או התרחשות מבצעית בגזרות ועדיין לוקח כל משימה עד הקצה עם אחריות מרחיבה".