הערכה בצה"ל: משבר הקורונה יימשך עוד חודשים ארוכים - אולי שנה

בצה"ל נערכים לקבל אחריות על ניהול ההתמודדות עם המגפה, ופועלים כבר מהיום תחת נוהל קרב • גורמים בכירים: "מקווים להימנע מהסגר מלא של המשק - אבל ייתכן שזה יקרה בקרוב"

זמן צפייה: 02:23

החל מהבוקר (שלישי) מתנהל בצה"ל נוהל קרב, לקראת קבלת אחריות על משבר הקורונה. ההערכה בצה"ל היא שאנו בפתחו של משבר ארוך שייארך חודשים ארוכים - אם לא שנה.

לשם כך יש צורך לכתוב פקודה, ועל כן משתמשים כעת בפקודה שנקראת "כלוב קיץ" שנכתבה לצורך רעידות אדמה, ומתאימים אותה. בשלב הראשון הכוונה היא לסייע למערכת הבריאות - אולי לקלוט חולים במתקנים של צה"ל. בשלב השני להעמיד את היכולות הלוגיסטיות של צה"ל – למשל צי רכב ונהגים - לטובת המשק האזרחי. במדרגה האחרונה והקיצונית ביותר – אכיפה של הסגר.

מתחמי הבידוד לחולי הקורונה
מתחמי הבידוד לחולי הקורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יותר ויותר נתונים מגיעים בימים האחרונים על האפשרות שנראה זינוק במספרי התחלואה בתוך שבוע. גורמים בכירים בישראל מדברים הערב על כך שיש להם תקוות גדולות מהאיכון ואומרים שיכול להיות שאפשריהיה להימנע מהסגר מלא של המשק, אבל גם אומרים שייתכן שהשבתה כזו תקרה בקרוב. הם מוסיפים שיהיו הסגרים מקומיים במקומות שבהם התגלו יותר מקרי הדבקה.

מטרת האיכון בסופו של דבר היא להגיע למצב שבו נראה אנשים יקבלו הודעה שנמצא כי הם היו בסביבת חולה קורונה ועל כן עליהם להיכנס לבידוד.

בתוך כך, הממשלה רכשה מאות אלפי מטושים לבדיקות וראש הממשלה הורה במקביל להתחיל בבדיקות דם מהירות. בדיון שכינס היום הוא הנחה להרחיב משמעותית את מספר בדיקות הקורונה - בשלב ראשון ל-3,000-2,000 ביום ועד להגעה ליעד של 5,000 בדיקות ביום.