הרכב מגיע - והטיל פוגע: חזבאללה פרסם את תיעוד ירי הנ"ט בגליל

ערוץ "אל-מנאר" פרסם את הצילום שבו נראית חוליית המחבלים משגרת טיל קורנט לעבר רכב האמבולנס הצבאי, ופוגעת בכביש תוך כדי שהוא בתנועה

זמן צפייה: 07:45

ערוץ "אל-מנאר" הלבנוני המזוהה עם חזבאללה פרסם היום (שני) את תיעוד ירי טילי הנ"ט לעבר רכב האמבולנס הצבאי. בתיעוד ניתן לראות את הטיל פוגע בכביש תוך כדי שהרכב בתנועה ואת העשן המיתמר לאחר הפגיעה.

מוקדם יותר הסתובבה כתבת סוכנות הידיעות הרוסית RT בשפה הערבית באין מפריע במפקדת בסיס "אביבים" שנפגע אתמול מירי הקורנט של חזבאללה. במסגרת שידור בערוץ הטלוויזיה, היא החלה את הסיקור מחוץ לבסיס, כשהיא מציגה את חלקו החיצוני ואת עמדת הש"ג ודיווחה שאין בו שמירה. בהמשך היא נכנסה לבסיס, בו ניתן היה לראות גם כלי רכב צבאיים ואמצעי לחימה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190902-1838' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד חזבאללה של ירי הנ"ט בצפון' kid='1_wzpvd6q7' duration='43'']

תיעוד חזבאללה של הירי אתמול לעבר אביבים
תיעוד חזבאללה של הירי אתמול לעבר אביבים

במשך דקות ארוכות דיווחה הכתבת מתוך הבסיס הצבאי, נכנסה לחדרי המגורים של החיילים, שעדיין הכילו את חפציהם האישיים והציגה מחסניות של נשק. לכל אורך השידור היא הדגישה כמה פשוט היה בשבילה להיכנס לבסיס ועד כמה המקום ריק. לאחר השידור, צה"ל נעל את הבסיס הנטוש.

מצה"ל נמסר בתגובה: "מדובר במוצב אשר נמצא בקו הגבול והוגדר, על פי הערכת המצב בשבוע האחרון, מוצב מאוים. על כן הוא פונה במהלך השבוע והכוחות המשיכו לשלוט ולהגן על מרחבו מהקו האחורי. בהתאם להערכת המצב, הוחזרו כוחות ההגנה למוצב. נציין כי תכולת המוצב פונתה ואין חשש לדלף מידע".

שער הבסיס ''אביבים''
שער הבסיס ''אביבים'' | צילום: יוטיוב

הבוקר, מקורות יודעי דבר, המעורים בעמדת חזבאללה, אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ירי טילי הנ"ט לאביבים שביצע אתמול הארגון היה בתגובה לתקיפת פעילי חזבאללה בסוריה, ולא בעקבות מתקפת המל"טים בביירות. המקורות רמזו כי בתגובה לתקרית כלי הטיס, תיתכן תקיפה עתידית של מל"ט ישראלי.

מאוחר יותר, יו"ר כחול לבן בני גנץ גינה את התנהלות הממשלה בנושא העמימות הביטחונית ואמר: "צריך שיהיה מעשה ופחות מעשייה. מה שנסדק זה מדיניות העמימות, שהיא מיותרת לחלוטין. יש יותר מדרך אחת להעביר מסרים לצד השני, לא חייבים לעשות הכל דרך התקשורת".

פיצוץ בגבול הצפון
פיצוץ בגבול הצפון | צילום: חדשות בזמן