עוד בטרם מינויו למפכ"ל: שבתאי מחפש מחליף ליועמ"שית המשטרה

מ"מ המפכ"ל כבר החל לראיין מועמדים לתפקיד, ברקע מתקפות ברשתות החברתיות נגד איילת אלישר, שמכהנת בו כיום, בן היתר מצד יאיר נתניהו. בכירים בארגון: תמוה שזו פעולתו הראשונה

זמן צפייה: 01:36

מ"מ המפכ"ל קובי שבתאי החל לראיין עובדים פוטנציאליים, לא משורות המשטרה, לתפקיד היועץ המשפטי למשטרה. זאת, עוד בטרם מינוי הקבע שלו לתפקיד הבכיר. בכירים בארגון אף ציינו כי "תמוה שזו פעולתו הראשונה".

הריאיונות לתפקיד מגיעים ברקע מתקפות ברשתות החברתיות נגד איילת אלישר, שמכהנת כיועצת המשפטית למשטרה כיום, בעיקר מצד בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. בנו של ראש הממשלה כתב בציוצים בטוויטר כי "איילת אלישר והפרקליטים נורית ליטמן ומנדלבליט הפכו את משטרת ישראל למשטרה פוליטית ופושעת", ובמקרה אחר האשים כי "אלישר מבצעת כל כך הרבה עבירות פליליות בחצי שנה האחרונה, רק על ניגוד העניינים עם בעלה ממובילי פרעות השמאל היא צריכה לשבת בכלא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שרה נתניהו דורשת: ניקיון הבית בקיסריה – גם כשרה"מ לא נמצא בו

נתוני האוצר: גירעון חסר תקדים של 160 מיליארד שקלים ב-2020

עימותים בין שוטרים לחרדים במהלך פיזור ישיבה באשדוד • תיעוד

קובי שבתאי
קובי שבתאי | צילום: דוברות מג''ב

משטרת ישראל מסרה בתגובה: "בימים אלו מקיים המפכ"ל המיועד סבב היועצויות בנוגע למינויים הבכירים בשדרת הפיקוד של המשטרה. הליך המינויים לתפקידים השונים בסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה יתבצע באופן סדור ובסיומו נפרסם לציבור בשקיפות מלאה את המינויים שיאושורו".

לפני כשבועיים אישרה הממשלה את בקשת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את ניצב קובי שבתאי לתפקיד מ"מ מפכ"ל המשטרה בלבד, לחצי שנה, ולא להעלות להצבעה את מינויו למפכ"ל קבוע. זאת, בשל הקרע בממשלה וסירובו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לאשר את המינוי מבלי שיאושרו מינויים שהוא מקדם. גם גונדר קטי פרי תמונה בינתיים לתפקיד מ"מ נציבת שב"ס. השניים ימלאו את התפקידים עד 30.6 או עד אישור למינוי קבע.

זאת, למרות שרק כמה ימים לפני כן אישרה ועדת גולדברג את מינויו של ניצב שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה ואת מינוי פרי לנציבת שב"ס. גורמים בכירים במשטרה הגיבו לנושא ומסרו: "אנו מביעים מורת רוח ואכזבה על הניסיון למנות ממלא מקום נוסף למשטרה, מדובר בפגיעה קשה בארגון ובשלטון החוק של מדינת ישראל. על כחול לבן לשים את הפוליטיקה בצד ולפעול למען האינטרס הציבורי". בעקבות עיכוב מינויי הקבע, תקף אוחנה את גנץ בריאיון בחדשות 13: "אי אפשר להתנות את מינוי המפכ"ל בג'ובים".