פלסטיני נהרג בעימותים בין צה"ל למתפרעים בג'נין

לוחמים נכנסו לעיר הפלסטינית בכוחות גדולים והרסו את ביתו של המחבל אחמד קונבע, שרצח את הרב רזיאל שבח. על פי דיווחים פלסטינים, מלבד ההרוג, ארבעה בני אדם נפגעו מירי צה"ל

זמן צפייה: 00:45

עימותים פרצו הלילה (חמישי) בין צה"ל לפלסטינים בג'נין, לאחר שלוחמים נכנסו לעיר בכוחות גדולים והרסו את ביתו של המחבל אחמד קונבע, שרצח את הרב רזיאל שבח. על פי דיווחים פלסטינים, מתפרע אחד נהרג מאש צה"ל וארבעה נפצעו.

כזכור, כוחות צה"ל הרסו את ביתו של המחבל כבר לפני כשנתיים, אך זה נבנה שוב. זאת לאחר שראש החוליה שביצעה את הפיגוע, אחמד ג'ראר, חוסל על ידי כוחות הביטחון בתום מצוד ממושך. בזמן הפעילות התפתחו עימותים אלימים עם צעירים פלסטינים אשר השליכו מטענים, יידו אבנים ואף ירו לעבר כוחות הביטחון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לפיגוע דריסה בירושלים: 14 פצועים – אחד מהם קשה

\דיווח פלסטיני: לאחר השיגורים לעוטף – צה"ל תקף בדרום הרצועה

מחשש להשתלטות חמאס על הגדה: אבו מאזן ירסן את הרחוב • פרשנות

עימותים בין כוחות צה''ל לפלסטינים
עימותים בין כוחות צה''ל לפלסטינים | צילום: חדשות 13

הרב שבח, בן ה-35 היה אחת הדמויות הבולטות בחוות גלעד. הוא נסע ברכבו, כשהיורים עקפו אותו, בין צומת ג'ית לחוות גלעד בכביש 60, וירו בצווארו. שבח הזעיק את מד"א בעצמו ואף הספיק ליצור קשר עם אשתו יעל ולספר לה על שאירע. הרב שבח פונה לבית החולים מאיר שבכפר סבא בניידת טיפול נמרץ במצב אנוש, שם נקבע מותו. בזירת האירוע נמצאו 22 תרמילי קליעים.

כאמור, כוחות שב"כ, צה"ל וימ"מ חיסלו בכפר יאמון הסמוך לג'נין את אחמד ג'ראר, ראש החוליה. משב"כ נמסר כי במהלך הניסיון המעצר הוא יצא חמוש ממבנה בו הסתתר בכפר, ונורה על ידי הוכחות. על גופתו נמצאו M-16 ותיק עם מטענים. לא היו נפגעים. עוד עלה מחקירת שב"כ, כי החוליה הייתה מעורבת בניסיונות לבצע פיגועים נוספים, וכן בתכנון פיגועים נוספים. על פי דיווחים פלסטינים.

הרב רזיאל שבח
הרב רזיאל שבח | צילום: ללא קרדיט