סיור וירטואלי ראשון ב"תא הטייס" ברכב העתיד של צה"ל • צפו

בסרטון ניתן לראות את ה"כרמ"ל" בעל "תא הטייס השקוף", שמאפשר לאנשי הצוות ראייה היקפית על המתרחש מחוץ לנגמ"ש החדשני. הסיור כלל שחקני ביום אויב והצגת יכולות הכלי המהפכני

זמן צפייה: 12:01

חברת רפא"ל שידרה היום (שלישי) סיור וירטואלי בכרמ"ל, כלי הרק"מ המתקדם ליבשה, שנחשף לפני יומיים על ידי המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון.

בסרטון, ניתן לראות את הנסיעה ברק"מ החדש מנקודת מבטם של הנהג והיושב לצדו, וכיצד הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לנהג לקבל תמונה מלאה של שדה הקרב. כמו כן, נראה צילום רחפן שמשדר בזמן אמת את תמונת השטח ליושבים ברק"מ. בסיור השתתפו שחקני ביום אויב, והוא הועבר בשידור ישיר מתוך הפיתוח של "רפאל", "תא הטייס השקוף". התא מאפשר לאנשי הצוות ראייה היקפית של 360 מעלות על המתרחש מחוץ לכרמל.

"תא הטייס" הוא שילוב חדשני של מסכי מגע מתקדמים שמקיפים את הצוות ברכב וחיישנים ייחודים משקפים להם את המתרחש מחוץ לנגמ"ש בשדה הקרב, ללא קסדות או אמצעי ראייה. מדובר בשילוב חדשני של מסכי מגע מתקדמים, הנמצאים בממשק אחד עם השני, ומקיפים את אנשי הצוות מבפנים, כאשר מגוון סנסורים ייחודיים בעלי יכולות אלקטרו-אופטיות, משקפים לאנשי הצוות תמונת מצב אמיתית ומתעדכנת של המתרחש בחוץ.

כרמל של חברת ''רפאל''
כרמל של חברת ''רפאל'' | צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בינה מלאכותית, נהיגה אוטונומית: כך ייראה רכב העתיד של צה"ל

דיווחים בסוריה: צה"ל תקף בקוניטרה; לא היו נפגעים

"יד זדונית": נופצה אנדרטה בגליל לזכר לוחם שנהרג בצוק איתן

על גבי הכלי הממוגן מותקנות כלל המערכות המתקדמות של רפאל הכוללות מערכות חישה וניטור, מערכות אלקטרו-אופטיות, עמדות נשק, משגרים לטילי גיל, הדק חכם, מערכת התקשורת "BNET" ומערכת ההגנה האקטיבית - "מעיל רוח". המערכות הללו, המשולבות באלגוריתמים מבצעיים של בינה מלאכותית ואוטונומיות, מסוגלות לאתר ולנטרל, בו זמנית, מספר רב של מטרות, בדיוק ובמהירות גבוהה מאוד.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190804-1456' autoplay='0' credit='אגף ההסברה של משרד הבטחון' desc='רכב העתיד של צה"ל נחשף' kid='1_8caex9vg' duration='202'']

כזכור, הכרמ"ל שנחשף לפני יומיים, הוא שילוב של נגמ"ש וטנק, ונותן מענה לצרכים של שדה הקרב העתידי. הטכנולוגיות שפותחו על ידי חברות התעשייה הביטחונית השונות מתקדמות, ומאפשרות ללוחמים בתוכו לסגור מעגלי אש באופן מהיר. כמו כן, הרכב מבטל יתרון פיזי ואף יכול לשמש ככלי ללוחמים ולוחמות, ללא כל הבדל.

תא''ל יניב רותם
תא''ל יניב רותם | צילום: חדשות 13

הרכב מבוסס על טכנולוגיות פורצות דרך וחדשניות בקנה מידה בין-לאומי, הוא חכם וממוגן יותר - ומכיל רק שני אנשי צוות. "אנו נמצאים למעשה לקראת שינוי תפיסה מהפכני בתמרון היבשתי ונרצה לראות איך אנחנו מממשים את זה בתקופה הקרובה בצה"ל", אמר תא"ל יניב רותם, ראש מו"פ במפא"ת שבמשרד הביטחון.

עוד הוסיף תא"ל רותם כי "מפא"ת חושף את הכרמ"ל - תוכנית מהפכנית ליבשה. הבאנו טכנולוגיות פורצות דרך המתבססות על בינה מלאכותית, היתוך סנסורים ויכולת אוטונומיה לרכב קרבי משוריין. בעזרת הטכנולוגיה הזאת, שהצלחנו לייצר עם שלוש התעשיות הביטחוניות הגדולות, הצלחנו להוכיח שניתן לתפעל רכב עתידי בתוך תא סגור - מה שאנחנו מכנים 'מדפים סגורים', כלומר כשהוא סגור בחלקו העליון".