חיל האוויר נערך להגנה מתקיפות מל"טים מתאבדים מאיראן

חיל האוויר מצטייד במכ"מים בעיקר בגבולות סוריה ולבנון במקרה של תקיפת מל"טים מתאבדים מטהרן. הותר לפרסום: ישראל השמידה סוללת נ"מ שירתה לעבר מטוסי קרב ישראלים במהלך תקיפה

זמן צפייה: 04:29

הותר לפרסום: חיל האוויר השמיד סוללות טילי קרקע-אוויר בסוריה שירו על מטוסי חיל האויר לאחר שהסוללות ירו טילים לעבר מטוסי חיל האוויר בזמן תקיפת משלוחי נשק איראניים בסוריה. בתקיפה הושמדו מרכיבים של סוללות טילי קרקע-אוויר איראניים. בדובר צה"ל הבהירו כי לא בוצע ירי על ידי האיראנים לעבר מטוסי חיל האוויר במהלך פעילותם המבצעית.

למרות הודעות הסורים על הצלחות שלהם ביירוט טילי חיל האוויר בתקיפות בסוריה, ההצלחה שלהם זניחה ביותר והפצצות של חיל האוויר מגיעות ליעדן.

חיל האוויר מגביר את המוכנות שלו להגנת מהתקפות של מל"טים מתאבדים שיישלחו מאיראן וכחלק מההיערכות מצטייד חיל האוויר במכ"מים בעיקר בגבולות סוריה ולבנון כדי להיערך למתקפות כפי שהיה בסעודיה.

התעשייה הצבאית האיראנית מגבירה לאחרונה את ההתמקדות שלה בבנייה של טילי קרקע-אוויר כדי להתמודד עם תקיפת חיל אוויר אפשרית נגד מתקני הגרעין ברפובליקה האיסלאמית. איראן בונה שלל טילים מטילי קרקע-אוויר לטווח קצר ועד מקבילים ל-S-300 הרוסי לטווח ארוך. האיראנים מפזרים ומבזרים רכיבים של סוללות הטילי קרקע אוויר שלהם.

במקביל, ארגון חיזבאללה הגביר את הניסיונות להפיל כלי טייס מאוישים ולא מאוישים של חיל האוויר בשמי לבנון.