בני משפחתו של הנער שנהרג במהלך הגיבוש: "כולם אהבו אותו"

רון אליהו עובד נדרס למוות על ידי אוטובוס שהידרדר, במהלך גיבוש לחטיבת הצנחנים. בני משפחתו וחבריו דיברו על מי שהיה ועל רגעיו האחרונים. הנהג יובא מחר לדיון נוסף בהארכת מעצרו

זמן צפייה: 02:37

התאונה בגיבוש לצה"ל: בני משפחתו וחבריו של רון אליהו עובד, שנהרג ביום חמישי בגיבוש לחטיבת הצנחנים לאחר שאוטובוס הידרדר ודרס אותו למוות, סיפרו עליו ועל הרגעים האחרונים איתו. "רון הוא ילד שהיה קונצנזוס, אין אחד שלא אהב אותו. הוא היה עם המון שמחת חיים, היה לו חיוך פשוט שובה לבבות, חצי ביישני, חצי ממזרי, עיניים טובות", סיפרה ליאורה, דודתו של רון. "יש כעס, אבל אנחנו לא מתעסקים בזה - אנחנו מדברים עליו, מתעסקים בו".

בלילה שלפני הגיבוש, חבריו של רון ערכו עבורו מסיבה קטנה. גיא, חברו של רון, סיפר: "יצאתי איתו להגיד לו בהצלחה ושייתן בראש כמו שרק הוא יודע. הוא נתן לי חיבוק ואמר לי ברור, ניפגש". דורין תורג'מן, חברתו של רון לכיתה, אמרה: "יום לפני שהוא יצא לגיבוש הוא ישב איתנו, הוא הבטיח לנו שהוא יחזור ויספר לנו חוויות".

כארבעים דקות לפני שהאוטובס הידרדר והרג אותו, שלח רון לאביו מוטי, את ההודעה האחרונה. "טוב, אז את הבר-אור סיימנו עכשיו, אני די בטוח שהצלחתי, עוד מעט יגידו לנו ואגיד לכם". רון היה אמור לחגוג השבת את סיום הגיבוש ליחידה שבה חלם לשרת יחד עם משפחתו וחבריו מהקיבוץ, כשהיעד היה לשרת ביחידת דובדבן. אמש הובא רון למנוחות בבית העלמין שבפלמחים - הוריו, החליטו לתרום את איבריו.

לעוד כתבות בנושא:

רון נהרג בגיבוש הצנחנים - קרניות עיניו ייתרמו להשתלה

האסון בגיבוש: "ראיתי פנסי אוטובוס באוהל, עליתי – ובלמתי"

טרגדיה בגיבוש לצה"ל: אוטובוס הידרדר על אוהל; בן 17 נהרג

רון אליהו עובד
רון אליהו עובד | צילום: החדשות 13

אבראהים אבו כיף, נהג האוטובוס שהידרדר ודרס למוות את רון אליהו עובד, יובא מחר (ראשון) פעם נוספת לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום באשדוד, ולא מן הנמנע, שבמשטרה יחליטו להאריך את מעצרו. הגרסה של אבו כיף היא שהוא עצר את הרכב, בדק שהוא לא נוסע, הרים את בלם היד ורק אז עזב את המקום - כשראה שאין אנשים באזור.

אבו כיף, תושב הפזורה הבדואית בן 30, טען אמש כי הרים את בלם היד לפני שיצא לשירותים וכי עצר במקום מרוחק מהאוהל, כ-150 מטר. "מדובר בנהג ללא עבר פלילי, שעובד כארבעה חודשים בחברת ההסעות", אמר פרקליטו רז קרן ישועה בבית המשפט. לפי גירסתו, לא הייתה סיבה להידרדרות האטובוס, וייתכן שהאירוע התרחש בשל תנאי השטח. "האירוע מצער מאוד, הוא מאוד כואב את האירוע, חש צער ועדיין בהלם", הוסיף.