פגז טנק שנורה מסיני התפוצץ במושב בני נצרים; אין נפגעים

חבלני המשטרה הגיעו לזירת האירוע שבה נפל פגז, ככל הנראה כתוצאה מירי תועה של צבא מצרים, שגרם לנזק קל לקיר מבנה ולמכונית במושב שבגבול עם סיני • חיל הים עצר חשוד ששחה ממצרים לישראל

זמן צפייה: 02:21

פגז שנורה ככל הנראה מסיני נפל היום (שבת) ביישוב בני נצרים סמוך לגבול עם מצרים. לא היו נפגעים אך נגרם נזק קל לרכב ולקיר מבנה ביישוב, ככל הנראה מנתזים של הפגז. חבלני משטרה הגיעו לזירת האירוע.

במקביל, צה"ל עצר חשוד שחצה בשחייה את הגבול הימי ממצרים לשטח ישראל. כלי שיט של צה"ל הוקפץ לנקודה בעקבות הזיהוי, ולוחמי צה"ל עצרו את החשוד לאחר שחצה את הגבול הימי לשטח ישראל והעבירו אותו לחקירה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190928-1157' autoplay='0' credit='דוברות מד"א' desc='הזירה שבה נפל הפגז המצרי' kid='1_rmidomgk' duration='18'']

לפני כחודשיים סיכלה יחידת המסתערבים של מג"ב הברחת סמים גדולה על הגבול עם מצרים. הלוחמים שנטמעו בשטח הלוחמים הבחינו בשלושה כלי רכב ישראלים שהגיעו לקרבת הגבול. במקביל, בצדו השני של הגבול, השליכו כ-25 מצרים חבילות אל מעבר לגדר באמצעות סולמות. שני בני אדם ירדו מהרכבים הישראלים והחלו להעמיס את החבילות.

זמן קצר לאחר מכן הגיעה ההוראה לפעול. בעזרת אמצעי לחימה ותפיסה מיוחדים הם הצליחו לעצור את אחד הרכבים. בסריקות שנעשו לאחר התפיסה מצאו הלוחמים שק ענק ו-24 חבילות המכילים 300 קילוגרמים של קנאביס, בשווי כולל של מיליוני שקלים.

לפני כשלושה חודשים זיהו לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול וצה"ל, עשרות חשודים שהגיעו לגבול בין ישראל ומצרים, מיקמו סולמות, טיפסו עליהם והחלו להשליך שקים של חומר החשוד כסם לצד הישראלי. במהלך ניסיון ההברחה, כמה חשודים מצידו המצרי של הגבול פתחו באש לעבר הכוחות הישראלים. הלוחמים הגיבו בירי בהתאם להוראות הפתיחה באש, ירי ממנו נפגעו מספר מבריחים מצרים. לפי המצרים, כתוצאה מתקרית האש ישנו הרוג אחד- בדואי שהשתייך לחוליית המבריחים. אין נפגעים לכוחות הביטחון הישראלים.